וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול בישראל בעקבות אי שיגור "החץ 2"

23.7.2009 / 7:12

בניסוי המשותף לישראל ולארה"ב, שנערך מול חופי קליפורניה, הוחלט שוב שלא לשגר את הטיל המיירט. הפנטגון מסר כי "לא כל התנאים לשיגור מערכת היירוט של החץ התקיימו ולכן הטיל לא שוגר"

מערכת הביטחון הישראלית, בשיתוף פעולה עם צבא ארצות הברית, ביצעו הלילה (חמישי) ניסוי במערכת החץ הישראלית בשדה ניסויים בארצות הברית. מדובר בניסוי שמטרתו היתה לדמות יירוט של טיל אירני, וכלל בין היתר שימוש במערכות ישראליות ואמריקאיות, ביניהן מערכות מכ"ם מתקדמות וגם מערכת המכ"ם הישראלית "אורן ירוק".

המטרה שוגרה ממטוס C-17 של חיל האוויר האמריקאי. אלא שהטיל המיירט עצמו לא שוגר מכיוון שלא התקיימו כל תנאי הניסוי לשיגור הטיל, ובעקבות כך החליטו במנהלת התרגיל בארה"ב שלא לשגרו. במערכת הביטחון בישראל הביעו אכזבה חלקית מכך שהטיל המיירט לא שוגר, אולם היו מרוצים מהצלחת הקישוריות בין מערכות המכ"ם הישראליות והאמריקאיות. בניסוי השתתפו נציגי משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה האמריקאי וכן גורמים בתעשיות הביטחוניות השותפות לתרגיל.

מדובר בפעם הרביעית בימים האחרונים בה נדחה שיגור הטיל. בפעמים הקודמות לא שוגר הטיל בגלל בעיות טכניות ובשל תנאי מזג אוויר קשים. הפעם המטרה כבר שוגרה לאוויר, אולם מנהלי הניסוי החליטו שלא לשגר את הטיל המיירט. במערכת הביטחון אומרים כי מבחינתם הכל היה מוכן לשיגור, אולם מנהלי הניסוי בחרו שלא לשגרו.

הניסוי נעשה מעל האוקיינוס השקט, מול חופי קליפורניה, במרחק של - על פי הדיווחים - למעלה מאלף קילומטר מהחוף ודימה ירי של טיל שיהאב או אפילו סג'יל.

גורמי ביטחון אמרו לוואלה! חדשות לאחר הניסוי: "היינו מרוצים יותר אם הטיל המיירט של החץ היה נורה, אולם מה שכן ראינו זה את הקישוריות הטובה שהייתה בין מערכת היירוט לבין מערכות ההתרעה והגילוי האמריקאיות. המערכות ראו את השיגור וגילו את הטיל אולם מסיבות טכניות הוחלט שלא לשגר את מיירט החץ. מנהלי ומהנדסי התרגיל בוחנים כעת את התוצאות".

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח שמהפנטגון נמסר כי "לא כל התנאים לשיגור מערכת היירוט של החץ התקיימו ולכן הטיל לא שוגר". מטרת הניסוי היתה לבחון את יכולת הטיל הישראלי נגד מטרות של למעלה מאלף קילומטרים, יותר מכל אתר אחר בו נוסה במזרח התיכון. במסגרת הניסוי נבחנו שלוש מערכות אמריקאיות להגנה מפני טילים.

שיתוף פעולה שהחל לפני 20 שנה

טיל החץ הוא פרי שיתוף פעולה בין ישראל וארה"ב שהחל לפני כ-20 שנה, במטרה להתמודד עם איום של מתקפת טילים גרעיניים מכיוון סוריה ואירן. הטיל בעל יכולות התמרון הגבוהות מגיע למהירות עצומה ומסוגל לפגוע בטיל אחר בעודו באוויר. כך ביכולתו למנוע את התהליך המוביל לפיצוץ גרעיני.

באפריל האחרון נערך ניסוי של הטיל בבסיס חיל האוויר בפלמחים. במהלך הניסוי הצליחה המערכת לזהות בעזרת המכ"ם "אורן אדיר" את הטיל "אנקור כחול" מתוצרת רפא"ל, שדימה טיל שיהאב אירני, ויירטה אותו בהצלחה. "מדובר בניסוי מוצלח מכל בחינה אפשרית, שדימה איומים עתידיים שאנו עלולים להתמודד מולם", אמר גורם ביטחוני לאחר הניסוי ברמז עבה לאירנים. "אנחנו יודעים שהצד השני מנסה להתקדם, ואנחנו רוצים להיות תמיד כמה צעדים לפניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully