וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכה או אסון? 7 מגדלים נוספים בחוף ת"א

איילה חננאל

22.7.2009 / 21:04

העירייה אישרה בניית גורדי שחקים לאורך ציר המסילה. כמו כן אושרה סלילת כביש רב נתיבי סמוך לשכונת נווה צדק. ועד תושבי נווה צדק: "אסון תחבורתי ואקולוגי"

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב החליטה ביום שני לאשר את תוכנית יצחק אלחנן ג' ואת תוכנית ציר המסילה. מדובר בשתי תוכניות מרכזיות לדרום העיר, אשר לאישורן מתנגדים בתוקף ארגונים הירוקים, וכן וועדי השכונות של נווה צדק ופלורנטין והסיעות עיר לכולנו, מרצ והירוקים.

התוכנית הראשונה שאושרה הינה תוכנית המסילה, במסגרתה יסלל כביש מרכזי בציר מסילת הרכבת ההיסטורי החוצה את הרחובות נחלת בנימין והרצל. לצידו מתוכננת הקמתם של שבעה גורדי שחקים - מגדלי מגורים בני עשרים קומות ומעלה, לאורך רצועת החוף הדרומית של תל אביב.

"מדובר בבכיה לדורות", אומרים בעמותת תושבי נווה צדק, "אפשר להשוות את התוכניות להריסת גימנסיה הרצליה ובניית מגדל שלום במקומה או להברקות אחרות של עיריית תל אביב בהסטוריה הלא רחוקה, כגון כיכר אתרים , התחנה המרכזית החדשה והדולפינריום, תוכניות שנערכו לטובת יזמים זריזים על חשבון הציבור ובניגוד לטובת הציבור".

התוכנית השניה שאושרה היא תוכנית ציר יצחק אלחנן, הכוללת הרחבה של רחוב יצחק אלחנן בשכונת נווה צדק לרחוב בן ארבעה נתיבים, בין הים לשדרות רוטשילד. התוצאה שתתקבל היא כביש מהיר וסואן בלב השכונה ההיסטורית. זאת, יש לציין, אף על פי שהשכונה נמצאת תחת הגדרת שימור מחמירה בשל החלטת ועידת "אונסקו" באו"ם להגדיר את "העיר הלבנה" של תל אביב כאתר מורשת היסטוריה עולמית.

תוכנית יצחק אלחנן כוללת בנוסף גם את הריסת שתי האולפנות לבנות שנמצאת במקום - בית יעקב ובית אברמס, שני המבנים היחידים בשכונה המתאימים לאכלוס בית ספר. התוכנית מעניקה ליזם המגדל "צדק על הים", שנמצא כבר בשלבי בנייה, אישור להוסיף 12 קומות לבניין שתוכנן להיות בגובה של 28 קומות וכעת יורשה להבנות עד לגובה של ארבעים קומות. בתמורה להטבה זו, התחייב היזם לפנות את בתי הספר בית יעקב ובית אברמס ולבנות אולפנה חדשה לבנות של בית יעקב בבני ברק. כמו כן התחייב היזם לסלול כביש בן ארבעה מסלולים על השטח שייתפנה.

הדיון בתכניות התקיים אתמול במסגרת ערר על החלטת ועדה מקומית,שהגישו מיטל להבי, אהרון מדואל ויואב גולדרינג . לטענת השלושה, "התוכנית, שלכאורה אמורה להחיות את האזור של רחוב יצחק אלחנן תגרום בפועל להריסת בית הספר היחיד בשכונה, להזרמה של תנועה לתוך מרכז העיר וליצרית אסון תחבורתי ואקולוגי. תוכנית זו היא המשכה הישיר של 'תוכנית שלבים' השנוייה במחלוקת, האמורה ליצור ציר תנועה מרכזי ממחלף וולפסון לתוך מרכז העיר תל אביב".

כביש שלבים שנוי במחלוקת מזה שנים וטרם אושר על ידי משרד התחבורה או משרד האוצר. "עיריית תל אביב מנסה מזה שנים לקבוע עובדות בשטח על מנת לקדם את כביש שלבים ממחלף וולפסון דרך נווה צדק ולתוך מרכז העיר", אומרים המערערים.

  • עוד באותו נושא:
  • נווה צדק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully