וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנות מאסר לצעיר שדקר אדם בעת קטטה

רמי שני

22.7.2009 / 19:46

שירות המבחן קבע שהדוקר, וואסה טיגאב, הושפע מלחץ חברתי ולא התכוון לפגוע ביריבו. השופטת צילה צפת החליטה להחמיר את עונשו. "מדובר בתת תרבות הסכין"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) ארבע שנות מאסר בפועל, על וואסה טיגאב, בן 26, שהורשע בדקירת אדם במהלך קטטה. הדקירה בוצעה בראשית חודש נובמבר אשתקד. על פי כתב האישום, בעת ששהה באילת עם חבר, פצע טיגאב באופן קשה צעיר שהתקוטט עם חברו, באמצעות אולר. טיגאב דקר את יריבו מספר פעמים והפצוע נזקק לטיפול רפואי ממושך בבית החולים יוספטל באילת. הטיפול כלל שורה של ניתוחים כדי לאחות קרעים פנימיים שנגרמו לו בשל הדקירות.

טיגאב עלה לישראל מאתיופיה לפני כתשע שנים. הוא שירת בצבא כמאבטח מתקנים במשך שנתיים אך שוחרר לאחר שהתברר כי איבד את עינו בהיותו ילד. טרם מעצרו התגורר טיגאב באילת ועבד בשני מקומות במקביל. חברתו מזה מספר שנים נמצאת בחודשי הריון מתקדמים. בשירות המבחן אומרים, שהרושם שנוצר לאחר השיחה עימו הוא, שהצעיר התערב בתגרה מתוך כוונה להפריד ולא מתוך כוונה לפגוע, אך הוא הושפע מלחץ חברתי כאשר חברתו וחבריו צופים בו ובמצב דברים זה טושטשה יכולת השיפוט שלו.

השופטת צילה צפת, שהרשיעה את טיגאב, קבעה שמדובר במקרה של מה שהגדירה "תת תרבות הסכין". "אך כפסע היה בין פציעתו החמורה של המתלונן לבין תוצאה קטלנית שכן הנאשם דקר אותו בקרבת אבריו החיוניים בפלג גופו העליון בקרבת הלב, עד שנזקק לניתוח חירום. אין ספק כי הנאשם העמיד בסיכון את חיי המתלונן באמצעות הסכין", כתבה השופטת. "בתי המשפט התריעו רבות על תופעה זו אשר פשטה במחוזותינו, המהווה התעלמות מוחלטת מכל נורמה אנושית המכבדת חיי אדם. תופעה שיש למגר באמצעות עונש הולם ומרתיע". גם הרקע האישי הקשה של טיגאב, לא מנע ממנה להטיל עליו עונש מאסר ארוך. בנוסף למאסר הוטלו על טיגאב שנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ותשלום פיצויים בסכום של חמשת אלפים שקלים לנפגע.

  • עוד באותו נושא:
  • דקירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully