וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיית הפרטת הקרקעות: המאבק האזרחי הצליח

22.7.2009 / 18:47

ארגונים סביבתיים וחברתיים ניהלו מאבק עיקש כנגד הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל, ומברכים על החלטת המליאה. "הכנסת גילתה היום אחריות לאומית"

דחיית ההצבעה על הפרטת הקרקעות היא ניצחון קטן עבור ארגוני הסביבה והארגונים החברתיים, שעד הרגע האחרון עמלו במאמץ משותף למניעת הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל כפי שהוצעה. אך מהלך זה אינו מסמן את תום המאבק של הארגונים ברפורמה. בעקבות ההחלטה היום (רביעי), הודיעה הקואליציה האזרחית סביבתית כי "נמשיך להילחם בעד רפורמה בממ"י, ללא הפרטה וללא התנערות מאחריות המדינה כלפי הנכס הכי יקר שלה – האדמה".

ממכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד ציפי איסר איציק, שמחה על כך שהמאבק הקואליציה נשא פרי "הכנסת גילתה היום אחריות לאומית בכך שמנעה את הרפורמה ההרסנית שהממשלה חיפשה לקדם. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולהגן על קרקעות המדינה מפני החלטות בעלות השלכות הרות אסון לדורות על החברה ועל הסביבה בישראל."

עו"ד נדיה מוגילבסקי מהאגודה לצדק חלוקתי מסרה כי "ההישג הנקודתי בדחיית החוק הוא חלק ממאבק כולל למען צדק חלוקתי בארץ. לא יעלה על הדעת שהממשלה תקדם מהלך שמטרתו להעביר את הקרקעות הציבוריות לידי מי שידו משגת לשלם, בעוד כל היתר ייאנקו תחת מחירי הדיור המאמירים".

"מהלך ההפרטה נועד לשרת אינטרסים צרים של בעלי הון"

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) ברך גם הוא על בלימת מהלך הפרטת הקרקעות: "תבוסת הממשלה במהלך ההפרטה הדרמטי שנועד לשרת אינטרסים צרים של בעלי הון ונדל"ניסטים והיה פוגע קשות באינטרסים חברתיים וסביבתיים חיוניים – הוא הישג גדול של המאבק הציבורי. אני מברך את קואליציית הארגונים החברתיים והסביבתיים, את אנשי המצפון ותנועות הנוער שהתגייסו להכשלת החוק. אני קורא למתנגדי הפרטת הקרקעות להמשיך במאבק כדי למנוע את חזרתו של חוק זה לכנסת פעם נוספת".

טרם הגיעה הרפורמה להצבעה במליאת הכנסת היום (רביעי), עברה הרפורמה מספר שינויים חשובים שהתאפשרו עקב המאבק האזרחי העיקש שהובילו הארגונים. בין היתר, הוצאה הרפורמה מחוק ההסדרים; תוקם קרן לשמירה על שטחים פתוחים, שמטרתה סיוע במימון השמירה, הפיתוח הסביבתי והטיפוח של השטחים הפתוחים; ימונה משקיף למועצה מטעם הארגונים הסביבתיים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully