וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים הולכת בדרכה של כל שפעת

נעמה טלמור

22.7.2009 / 18:17

מנכ"ל משרד הבריאות משחרר קריאת הרגעה ומודיע כי הטיפול בשפעת החזירים יהיה כבשפעת רגילה. משמעות ההחלטה - לא יתבצעו בדיקות מעבדה לחשודים שנדבקו בשפעת החזירים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אבי ישראלי הודיע הערב (רביעי) כי הטיפול בשפעת החזירים יהיה כבכל שפעת רגילה, וההתייחסות תהיה דומה. משמעות ההנחיה החדשה היא שלא יתבצעו בדיקות מעבדה למי שחשודים בשפעת החזירים והטיפול במחלה יהיה על פי קביעת הרופא המטפל בקהילה והוא זה שיחליט על צורת הטיפול. שינוי זה לא יחול על קבוצות סיכון.

מוקדם יותר השבוע אובחנו בירוחם שישה בני אדם שלקו במחלה, וקיים חשד שכמות החולים במגפה גבוהה יותר והגיעה כבר לשלושים. גורמים בכירים בירוחם אף טענו כי מספר החולים הגיע כבר לחמישים. "אנחנו בקשר עם משרד הבריאות, ממנו אנחנו מקבלים הנחיות מה לעשות", סיפר הערב ראש המועצה הממונה של ירוחם, עמרם מצנע. לדבריו, "אנחנו יודעים, שמרבית החולים, נפגעו באופן קל וחלקם כבר עבר את שלב המחלה".

ביום ראשון אושפז אדם נוסף במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב. ממשרד הבריאות נמסר כי האיש, בן 44, חולה במחלות כרוניות רבות ובעל מצב חיסוני ירוד, ולכן הוא נמצא בקבוצת הסיכון להחמרה במחלת השפעת. בשבועות האחרונים אושפזו כמה חולים בישראל בעקבות התגלות מקרים קשים של המחלה.

לפני כחודש הכריז ארגון הבריאות העולמי על שפעת החזירים כעל מגיפה עולמית, הראשונה מזה 41 שנה, לאור העלייה במספר הנדבקים ברחבי העולם. בהצהרה שנשלחה ל-193 המדינות החברות בארגון נאמר, כי רמת הכוננות הועלתה לרמה שש, הרמה הגבוהה ביותר, לאחר דיון חירום של מומחים בנושא.

מדובר באישור מדעי לכך שהוירוס N1H1 מתפשט במהירות ברחבי העולם. ההחלטה תעודד את יצרניות התרופות להאיץ את קצב הייצור של החיסון למחלה, ותאיץ בממשלות להקדיש חלק גדול יותר מתקציבן למיגורה. עד כה גרם הנגיף במרבית המקרים לשפעת קלה בלבד. העלייה ברמת הכוננות מתייחסת להפצה הגיאוגרפית של המחלה, לא לחומרתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully