וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי עובר דירה

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

22.7.2009 / 18:14

איך עוברים דירה עם חתול חצר, ולמה משתלם לעקר חתולי רחוב? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול בחתולים , עונות לשאלות שלכם

אנו עוברים דירה בקרוב, ומעוניינים לקחת איתנו חתולה המסתובבת בשכונה, אשר אותה אנו מאכילים כבר מספר שנים. כיצד עלינו לבצע את ההעברה שלה בצורה הקלה ביותר? וכיצד מרגילים חתול לסביבה חדשה?

המון תודה בשם החתולה וכל הכבוד על הרצון לאמץ לחייכם לשנים רבות את החתולה. זהו מעשה אצילי, חשוב ומבורך מאד מכל הבחינות. נראה משאלתכם שהחתולה חברותית ורגילה אליכם לגמרי ואם כך – ההעברה יכולה להיעשות בצורה נעימה וקלה יחסית. ישנם כמה חוקים בסיסיים להעברה וקליטה מלאים ובטוחים:

- לארגן את הבית החדש בצורה שתהיה נוחה ונעימה גם לחתולה. כלומר - מקומות מחבוא נעימים, בגבהים שונים בבית, מתקני גירוד, משחקים, מזון ומים במקום קבוע וכו'. חשוב לא להחליף מזון, אלא להוסיף צ'ופרים ותמיד מומלץ לתת שימורים איכותיים במיוחד בתקופות מעבר.

- לארגן לחתולה חדר נפרד, מרווח ומאוורר, עם חלונות ודלת סגורים היטב בכל עת. בחדר זה לדאוג לכל צרכיה וכל מה שהיא צריכה, כמפורט מעלה. מומלץ מאד שזה יהיה חדר השינה שלכם, כדי שהיא תוכל להתפנק לצידכם בלילה ולהתאקלם בבית החדש במהירות. צריך להיזהר שהיא לא תצא מחדר זה, עד שהיא מרגישה בו מצוין. בשלב הבא, – לאפשר לה לטייל בכל שאר הבית בהשגחה ותמיד עם אפשרות לחזור לחדר ההתאקלמות, אם משהו מפחיד אותה בבית עצמו או באנשים שיגיעו אליכם. לא להכריח אותה לעשות דבר ופשוט לזרום איתה ועם רצונותיה. אם היא מעוניינת להתחבא בהתחלה – זה בסדר. פשוט דברו איתה בצורה נעימה והרגיעו אותה בקולכם. תנו לה מזון כייפי ואפשרו לה להגיע בקלות לארגז החול. לאחר תקופת התאקלמות של חודש, במידה והיא כבר תרגיש "בבית", אפשר יהיה לתת לה לצאת מהבית בחופשיות.

- לארגן לה מיידית, עוד לפני המעבר, מנשא בטוח לחתולים ארגז נשיאה חזק, יציב ועם אפשרות לסגירה טובה ובטוחה. פיתחו ארגז זה בבית והכניסו לתוכו מגבת נעימה ואפשרו לה להיכנס ולצאת ממנו בחופשיות בכל עת, כדי להתרגל אליו. ביום המעבר הכניסו אותה בעדינות, סגרו אותה היטב, וודאו סגירה מלאה של הארגז ואז כסו את הארגז כולו במגבת נעימה, כדי שהיא לא תוכל לראות הקורה סביבה וכך תהיה רגועה יותר.

- להשיג לה קולר אלסטי מיוחד לחתולים עם פתיחה אוטומטית ועליו חברו תג ועליו חרוטים שמה ומספר הסלולרי שלכם. זה חשוב מאד. ביום המעבר עשו הכל ברוגע, בביטחון מלא ומתוך אהבה והעבירו אותה בתחילת היום לדירה החדשה ושם אפשרו לה שקט ורוגע. לסיכום, מעבר קל, נעים ובטוח אפשרי בהחלט ונשמח ללוות אתכם בכל ייעוץ נוסף.

חתולת רחוב המליטה גורים והביאה אותם לגינתנו. אנחנו מאוד אוהבים בעלי חיים החלטנו להשאיר אותם אצלנו. אני יודע שאת האמא חייבים לעקר אחרת יהיו עוד גורים. איך אני מבצע זאת ולא בעלות כספית גדולה?

תודה על שאלתך החשובה ביותר, גם לגולשים רבים אחרים בכל רחבי הארץ, הדואגים ומטפלים בחתולים ברחוב. אהבת בע"ח אכן כוללת התייחסות נכונה ועם הרבה חמלה לחתולים ברחוב. אנשים ומה שהם יכולים לספק לחתולים אלו – מזון, מחסה וכמובן הכי חשוב – עיקורים וסירוסים, הם הגורם היחיד המאפשר לחתולים ברחוב לחיות בלי סבל מיותר.

ועכשיו לתכל'ס. חשוב ביותר, ולמעשה חובה מוסרית היא לעקר את האמא והגורים גם יחד, וניתן לעשות זאת כבר כאשר הגורים בני חודשיים ומגיעים לאכול באופן עצמאי, ואת הגורים עצמם – כאשר הם בגיל ארבעה חודשים ובריאים. חובה לעקר את אמא ממש מיידית, מפני שנקבות בתקופה זו של השנה נכנסות להריון גם בזמן הנקת השגר הקיים. משך ההריון הוא חודשיים, וניתן לעקר בכל שלב אצל וטרינר המיומן בתחום העיקורים של חתולים ברחוב.

אתה שואל לגבי העלויות – ואכן מדובר בעלות מסויימת , אבל בסיפוק רב ביותר והצלת חיים. כל גור נוסף שיוולד, זו עלות לסביבה ויש תמיד הסיכוי שהם יגיעו אליך והרי התעלמות מגורים מורעבים זהו מעשה שכל אוהב חיות לא יכול לעשותו. אז כדי לוודא שאין כל גורים נוספים ולאפשר לאמא ולגוריה חיים ארוכים ואיכותיים (אנא שים לב- חתולים לא מעוקרים ומסורסים זקוקים לפי שלושה יותר מזון מאשר חתולים מעוקרים ומסורסים. ומדובר כאן גם בהרבה מאד חיסכון של מזון)- אנא עשה זאת עבור כולם.

תוכל לפנות לתנו לחיות לחיות (03-6241776) באשר לאפשרויות של לכידת החתולים (אם הם לא חברותיים) והובלתם לעיקורים וסירוסים במרפאתם במחירים מאד מוזלים וזו עלות חד פעמית, שתחסוך הרבה מאד סבל וגורים לא רצויים . בתנו לחיות לחיות יוכלו גם להנחות אותך, האם יש בישוב שלך מבצעי עיקור בחינם על ידי הרשות. זה קיים בערים ברחבי הארץ – עיקורים וסירוסים בחינם של חתולים ברחוב.

בכל מקרה, אנא דאג לכך בהקדם האפשרי ויש גם אפשרות לעשות זאת באופן פרטי והומני. אסור בשום פנים ואופן לנטוש החתולים במקום זר, והם חייבים לחזור לחצרך אחרי הניתוח. כל העברה למקום זר, כמוה כגזר דין מוות אכזרי מאד – אין להם כל אפשרות ל"הסתדר" במקום אחר. לצערנו, רוב החצרות בארץ עדיין "לא מאד חברותיות" לחתולים ברחוב, וכך הם נדונים למוות ברעב ובמחלות כתוצאה מהרעב והתנאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully