וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מחממת את היחסים עם סוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.7.2009 / 16:55

בפגישה שנערכה היום בסוריה בין ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לנשיא סוריה בשאר אסד הסכימו השניים כי יש צורך לקדם את המו"מ בין סוריה לישראל

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגש היום (רביעי) בעיר חלב עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עימו בשורה של נושאים, ביניהם בצורך לחדש את המשא ומתן לשלום בין ישראל לסוריה. בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה נמסר כי שני האישים דנו "בצורך לכונן שלום צודק וכולל במזרח התיכון המחייב רצון מדיני אמיתי לשלום מצד ישראל ומתבסס על החלטות האו"ם ונסיגה מרמת הגולן לקווי 4 ביוני 67'".

אסד וארדואן הביעו את שביעות רצונם מההתקדמות הרבה שחלה ביחסים בין שתי המדינות ומההשפעה החיובית של יחסים אלו על המזרח התיכון. בנוסף דווח כי השניים סיכמו להמשיך להשקיע את מירב המאמצים כדי להביא להסרת המצור על רצועת עזה ולהביא להצלחת שיחות הפיוס הפנים פלסטיניות, "המהוות חלק ממאבק העם הפלסטיני למען השבת זכויותיו, ובראשן הקמת מדינה פלסטינית".

בפגישה, בה נכחו גם שר החוץ הסורי וואליד מועלם ועמיתו הטורקי אחמד אוגלו, נידונו סוגיות אזוריות ובינלאומיות נוספות. טרם הגעת ארדואן לסוריה דיווחו כלי תקשורת בטורקיה כי ארדואן צפוי להציע לאסד להמשיך ולתווך בין ישראל לסוריה, כפי שארצו עשתה בעת כהונת ממשלת אולמרט. זהו ביקורו השישי של ארדואן בסוריה מאז שנבחר לתפקידו.

במהלך ביקורו צפוי ארדואן לקבל תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת חלב כאות הוקרה על "המאמצים החשובים שהוא משקיע למען חיזוק קשרי הידידות ההיסטוריים בין סוריה לטורקיה ושירותו למען הביטחון והשלום האזורי והבינלאומי". יו"ר האוניברסיטה אמר כי התואר יוענק לארדואן כאות הערכה לעמדות שהביע בנושאים מרכזיים, ובעיקר אלו שהביע נגד המתקפה הישראלית ברצועת עזה במהלך ועידת דאבוס, כשקם במחאה ועזב פאנל בהשתתפות הנשיא שמעון פרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully