וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את ערעורו של רייפמן

הילה רז

22.7.2009 / 14:57

מניות אמבלייז יועברו למנהל המיוחד - על אף ערעורו של רייפמן שטען כי העובדה כי זהות מחזיקי המניות אינה ידועה מגינה על חייו מפני חלק מהנושים

בית המשפט העליון דחה היום את ערעורו של יו"ר אמבלייז, אלי רייפמן, במסגרתו ביקש שלא להעביר למנהל המיוחד את מניותיו באמבלייז. רייפמן הגיש בתחילת השבוע ערעור לבטל את הצו המחייב אותו להעביר על שם המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז - שמונה לכינוס נכסיו, את מניות אמבלייז. לדברי רייפמן בערעור: "העובדה כי המניות של המערער מוחזקות בנאמנות אצל נאמנים אשר זהותם אינה ידועה היא שמגינה על חייו של המערער מפני חלק מהנושים, אשר לאו דווקא מאמינים בדרכי משפט או במנהל המיוחד. ככל שייחשף מיקום המניות, יבינו אותם נושים כיצד יוכלו להעבירן ולא יהיה להם עוד צורך להימנע מפגיעה בגופו של המערער".

לטענת רייפמן, הוא אינו חדל-פירעון ונכסיו עולים על 200 מיליון דולר, לעומת חובותיו שאינם עולים על 60 מיליון דולר. "המבקש הוא אדם ישר אשר עמד בכל התחייבות אותה נטל על עצמו...אלא שמסיבות שאינן תלויות בו הוא נכנס לסחרור כלכלי, והוא מנסה כעת לשקם את חייו ולהשיב את מלוא החובות לנושיו - חובות הניתנים לפירעון בתוך זמן קצר", נאמר בערעור. במקביל לערעור הגיש רייפמן בקשה לעיכוב ביצוע של ההחלטה.

לטענת רייפמן, המיוצג על ידי עורך הדין שלומי תורג'מן ודורון אפיק, "בניגוד לאווירה הציבורית אשר נוצרה, המערער לא לווה כספים ממקורות פליליים ובטח שלא כדי לממן חובות אישיים או לממן אורח חיים בזבזני - המערער לווה כספים מאנשים פרטיים וגורמי מימון חוץ בנקאיים ברישיון כדי לממן הגנה על אלפי עובדים ובעלי מניות של חברה ציבורית המצויה במאבק שליטה".

השופט גרוניס לא השתכנע מטיעוניו של רייפמן כי עומדת לו זכות הערעור בשלב זה "אילו נתקבלה הטענה שעומדת למערער (אלי רייפמן) זכות ערעור, המשמעות הייתה שהחלטות רבות ושונות כולל החלטות שוליות, הניתנות בגדר הליכי פשיטת רגל היו הופכות להחלטות שבגינן קיימת זכות ערעור". כתב השופט גרוניס. גרוניס קבע כי הערעור יימחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully