וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני בכנסת: "ביבי אתה מדכא אותי"

22.7.2009 / 14:50

יו"ר האופוזיציה תקפה את ראש הממשלה במסגרת הדיון המיוחד בכנסת בנושא תפקוד ממשלתו. נתניהו השיב לטענות האופוזיציה: "עצרנו את הקסאמים, העברנו תקציב, איחדנו את העולם נגד אירן"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) תקפה בצהרים (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון מיוחד שנערך בכנסת תחת הכותרת "מדיניות הזגזוג של הממשלה". בדיון שהתקיים לאחר שנאספו 40 חתימות של חברי כנסת, אמרה לבני כי "בכל מקום בעולם של תקווה ושל הבטחות, אבל רק בישראל אלה ימים של ייאוש".

לבני שדיברה אחרי נאומו של ראש הממשלה, הפכה את ההתקפה לאישית כלפי נתניהו: "היו הבטחות לפני הבחירות, אבל אף אחד לא התכוון לקיים אותן. הנאום ששמעתי קודם של נתניהו מדכא עוד יותר. בפועל אין ממשלה בירושלים בשום תחום וראשה עוסק בהישרדות בלבד. תעשה את מה שאני מאמינה שראש הממשלה צריך לעשות. אתה עסוק בסקרים, אבל גם בזה אתה טועה. אתה מדבר על שלום, אבל לא פועל בשביל זה".

לפני כן ולאחר ששמע את הביקורת הקשה שהפנו אליו חברי האופוזיציה, סקר ראש הממשלה נתניהו את הישגי הממשלה בחודשיים הראשונים שמאז הקמתה. נאומו של נתניהו נקטע פעמיים רבות על ידי קריאות ביניים מספסלי האופוזיציה ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין אף הוציא מהאולם את חבר הכנסת מוחמד ברכה (חד"ש), לקול מחיאות כפיים שנשמעו מיציע האורחים.

העולם התאחד נגד אירן

בתחילת נאומו התייחס נתניהו לשינויים בעולם ביחס למשטר באירן. לטענתו, שינויים אלו חשובים והתבצעו בין היתר בזכות מדיניות החוץ של הממשלה."בזמן כהונת הממשלה התרחש דבר מה בעל משמעות ארוכת טווח וזה חשיפת פניו של המשטר באירן - משטר ברוטלי שמדכא את העם. העם הזה רוצה להשתחרר מעול העריצות". נתניהו אמר כי ישנה הקשחה בעמדה הבינלאומית נגד אירן אולם "צריך להכיר בעובדה שהאירנים לא שינו את תוכניותיהם או כוונותיהם".

נתניהו זקף לזכות הממשלה את הפסקת ירי הקסאמים לעבר יישובי הדרום. "הממשלה ברשותי הנהיגה מדיניות אחרת – לא מבליגים. לפני הבחירות הממשלה הבליגה על הירי. אחרי הבחירות - הנהגנו מדיניות של תגובה על כל ירי. הציבור יכול לשפוט את התוצאות. איננו יכולים לקבל כמובן מאליו ירי של טילים".

נתניהו התייחס לדרישה שהושמעה לאחרונה, לפיה יש לפרק את גדר ההפרדה עם הפלסטינים. "הגדר היא מרכיב חשוב בביטחון והיא לא תפורק", אמר נתניהו וציין כי "יש שיפור בתפקיד מנגנוני הביטחון הפלסטינים". נתניהו ציין כי ממשלתו ביצעה כמה וכמה הקלות לפלסטינים: "אנחנו הסרנו כמה וכמה מחסומים. נתתי הוראה להאריך את שעות המעבר של סחורות בגשר אלנבי".

עדכון ראשון: 14:30

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully