וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר ההרוגים בתאונות מטוס

טלי גולדשטין

22.7.2009 / 13:57

לאחר מאה של חידושים ושיפורים טכנולוגיים, הבטיחות התעופתית נמצאת בשפל היסטורי. מנתונים מעודכנים עולה כי בחצי השנה האחרונה, נרשם שיא של הרוגים

מספר האנשים שנהרגו בהתרסקויות מטוסים בששת החודשים הראשונים של 2009 הוא הגבוה ביותר מאז 2002, דיווח היום (רביעי) העיתון הבריטי ה"אינדיפנדנט". בשתי תאונות גדולות במיוחד במחצית הראשונה של השנה נספו 499 בני אדם, לעומת 175 מקרי מוות בתקופה המקבילה אשתקד. נתונים אלו מהווים ראיה לכך שלאחר מאה של חידושים ושיפורים טכנולוגיים, הבטיחות התעופתית נמצאת בשפל היסטורי.

בנוסף לעובדה שהנתונים המזעזעים גבוהים בשביל תקופה של שישה חודשים, הם גבוהים בהרבה גם מהממוצע השנתי של 344 מקרי מוות, ממוצע שנשמר כבר עשורים. אלא אם כן תחול ירידה דרמטית במספר מקרי המוות בהתרסקויות מטוסים עד תום 2010, העשור הראשון של שנות האלפיים יהפוך לעשור הראשון מאז מלחמת העולם השנייה בו לא חל שיפור בתחום הבטיחות התעופתית.

הנתונים השנה גבוהים במיוחד בשל תאונה קטלנית אחת: התרסקות מטוס חברת "אייר פראנס" בחודש שעבר הייתה התאונה הראשונה בה היתה מעורבת חברת תעופה גדולה ומטוס מתוצרת חברה מערבית – איירבוס – מאז נובמבר 2001. כל 228 נוסעי הטיסה באיירבוס A330 מברזיל לפריז, נספו במימי האוקיינוס האטלנטי. תאונה קטלנית נוספת הייתה התרסקות מטוס חברת ימנייה התימנית, שהתרסק במימי האוקיינוס ההודי ו-154 מנוסעיו נספו. ב-15 ביולי התרסק מטוס אירני על כל 168 נוסעיו.

לדברי ארגון "פלייט אינטרנשיונל", אחת הסיבות לתאונות היא אימונים לא מספקים של הטייסים. בשנה שעברה, פרסמה "קרן הבטיחות התעופתית" אזהרה לכל חברות התעופה לשפר את תקני האימונים של הטייסים בכדי לשפר את הבטיחות באוויר.

יש אף הסבורים כי ההתמקדות במערכות האוטומטיות מזיקות ליכולות של הטייסים בפועל. מומחים אחרים סבורים כי הגידול במספר חברות התעופה הקטנות במדינות עניות היא סיבה נוספת לקטל בשמיים. "בתאונות רבות מעורבות חברות תעופה צעירות. האשמה היא הצמיחה במספר חברת התעופה החדשות הלוקות בתחזוקה ובאימונים. במהלך שנות האלפיים, מרבית התאונות התרחשו בחברות של מדינות עולם שלישי", אמר ריגאס דוגאניס, מומחה למתעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully