וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוורצנגר מחזיר את הפושעים לרחובות

טלי גולדשטין

22.7.2009 / 12:16

מעמדו של מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר הולך ומתערער על רקע המשבר הכלכלי במדינתו. הצעתו לשחרר אסירים כדי לחסוך כסף נתקלה בהתנגדות עזה

זעם גובר בקרב תושבי מדינת קליפורניה בשל ניסיונותיו האחרונים של המושל ארנולד שוורצנגר לפתור את משבר התקציב. מדיווח ב"לוס אנג'לס טיימס" עולה כי שוורצנגר החליט לשחרר אלפי אסירים מבית הכלא במדינה ולקצץ מיליארדים מתקציב החינוך.

באתר העיתון נכתב כי שוורצנגר ישחרר אלפי אסירים כדי לחסוך 1.2 מיליארד דולרים. במקום לרצות את עונשם המלא בבתי הכלא, ירצו האסירים את שארית גזר דינם במעצר בית. סיבה נוספת לשחרור האסירים היא קריסתה של מערכת הכליאה בקליפורניה, בה אסירים ממתינים לעיתים במשך שנים לגזר דינם.

מדיניותו הכלכלית של שוורצנגר סופגת ביקורת עזה על כל צעד ושעל. לא מזמן דווח בתקשורת כי תושבי המדינה שעומדת בפני פשיטת רגל ייאלצו להסתדר גם בלי הריאות הירוקות שבה. שוורצנגר הציע לסגור 220 פארקים ציבוריים כדי לנסות ולצמצם את הגירעון העצום בסך 26 מיליארד דולרים. לדבריו, המדינה אינה יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולנהל את השטחים הירוקים.

ציבור הבוחרים בקליפורניה לא אהב גם את חבילת הסיוע שהציע שוורצנגר בחודש מאי על מנת לאזן את התקציב, הצעתו – העלאות מס, הגבלה על ההוצאה אישית, מכירת אג"ח מגובות ברווחים ממכירות כרטיסי לוטו והגדלת המס על מכירות מוצרי טבק והמס לעשירי המדינה - נדחתה ברוב קולות, צעד המהווה שפל חדש בקריירה של שוורצנגר.

ביולי, שוורצנגר הכריז באופן רשמי על מצב חירום במדינה הגדולה והמאוכלסת ביותר בארה"ב, לאחר שהממשל בראשותו לא הצליח לפתור את מצוקתה התקציבית של קליפורניה. בהכרזה על מצב החירום, הודיע שוורצנגר כי הגירעון של קליפורניה גדל ביותר מ-2 מיליארד דולר בן לילה ל-26.3 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully