וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: נגן על האזור מפני הגרעין האירני

22.7.2009 / 10:05

מזכירת המדינה נשאה נאום חריף נגד אירן והזהירה כי ארה"ב תתייצב לצד בעלות בריתה. "נרחיב את מטריית ההגנה. אם נתמוך ביכולת הצבאית במפרץ, אירן לא תתחזק כפי שהיא חושבת"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון התוותה הבוקר (רביעי) כיצד ארצות הברית מתכוונת להתמודד עם אירן גרעינית –חימוש המדינות השכנות לה והרחבת "מטריית הגנה" מעל האזור. לדברי קלינטון, הגשמת תוכנית הגרעין של אירן לא תהפוך אותה למוגנת יותר.

"אנו משאירים עדיין את הדלת פתוחה לשיחות עם אירן, אך במקביל אנו רוצים להבהיר כי ננקוט באמצעים, כפי שאמרתי שוב ושוב בעבר, אמצעים לשיפור ההגנה על בעלות הברית שלנו באזור", אמרה השרה בנאום מוקלט בעבור הטלוויזיה התאילנדית במהלך ביקור בבנגקוק.

"אנו רוצים שאירן תשקול היטב את האפשרות ההוגנת של הרחבת מטריית ההגנה על האזור. אם נפעל יותר כדי לתמוך ביכולת הצבאית של מדינות המפרץ, לא סביר שאירן תתחזק או תהפוך למוגנת יותר בגלל שהיא לא תוכל לאיים או לשלוט כפי שהיא חושבת שהיא יכולה ברגע שיהיה ברשותה נשק גרעיני", הוסיפה קלינטון.

קלינטון אמרה בשבוע שעבר כי כוונות אירן לאחר הבחירות לנשיאות ב-12 ביוני אינן ברורות וכי הצעתה של וושינגטון לשיחות עם טהרן לגבי תוכנית הגרעין אינה בלתי מוגבלת בזמן. הנשיא ברק אובמה אמר כי ההצעה לדיאלוג ככל הנראה נכשלה וקלינטון אמרה כי הייתה זו טעות מצד הממשל האמריקאי.

קלינטון תעשה דרכה מאוחר יותר היום לאי פוקט לכנס מדינות דרום מזרח אסיה. הסוגיה העיקרית בכנס תהיה כיצד להתמודד עם השאיפה הגרעינית של צפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully