וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתה בתחנות טיפת חלב בדרום הארץ

נעמה טלמור

22.7.2009 / 7:05

86 אחיות של טיפות החלב באזור הדרום יישבתו היום במחאה על מקרי אלימות רבים שאירעו לאחרונה כלפי אחיות. "מי שרוצה בא ומכה"

86 אחיות של טיפות החלב באזור הדרום, מאילת ועד נתיבות, לרבות באר שבע והפזורה הבדואית, יקיימו היום (רביעי) שביתה ב- 47 תחנות. במסגרת השביתה לא יטפלו האחיות בכ- 2,200 תינוקות, פעוטים ונשים הרות. זאת בעקבות מקרי אלימות רבים שאירעו לאחרונה כלפי אחיות.

השביתה באה לאור מקרה אלימות חמור שאירע אתמול ובו נשברה כף ידו של אח ואחות נוספת נזקקה לטיפול במיון בבית החולים סורוקה. זאת, לאחר שאב של תינוקת כבת שנה שהגיע על מנת לקבוע תור במרפאת טיפת חלב בכסייפה, החל להשתולל במרפאה כשלא נענו רצונותיו. האב עקר מדף מקיר המרפאה, זרק ספסלים ואף הכה את הצוות הרפואי.

האחיות דורשות שתובטח להם סביבות עבודה בטוחה באמצעות הכנת תוכנית סדורה שתיתן מענה למצוקת הביטחון האישי של האחיות בעבודה.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן אמרה כי: "שוב אנו עדים שאין בכלל ביטחון בעבודה של הצוות הסיעודי. הראייה לכך היא שכל מי שרוצה בא ומכה, לא יעלה על הדעת שאנשים שבאים לתת טיפול זוכים למקרי אלימות ומערכת הבריאות לא נותנת לזה פיתרון. הגיע הזמן שיזכו לסביבת עבודה בטוחה".

מרסל אלגריסי, יו"ר ועד אחיות בריאות הציבור במחוז דרום הוסיפה כי "אי אפשר להמשיך במצב כזה שבו אנחנו מצד אחד חסרים בכוח אדם ומצד שני האחיות חוטפות השפלות מילוליות ופיזיות שלהן זמן רב הסכמנו. אך כעת אנו אומרות עד כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully