וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בחקירה: "הראיות נגד ליברמן חותכות"

גידי ויניש

22.7.2009 / 6:35

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק סיפר לוואלה! חדשות כי "כתב אישום נגד ליברמן הוא רק עניין של זמן. אנו נדהמים לגלות מה הוא הרשה לעצמו לעשות"

“הראיות נגד אביגדור ליברמן חותכות וכתב אישום נגדו הוא רק עניין של זמן", כך אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, המצוי בתיק החקירה נגד שר החוץ. לדברי הבכיר, חלק גדול מן החומר הועבר כבר לפרקליטות, שם דנים כבר על סעיפי האישום בהם יואשם ליברמן.

“הוויכוח כרגע הוא לא אם יוגש כתב אישום, אלא אילו סעיפים הוא יכלול". הבכיר הוסיף כי "ככל שמתעמקים בחומר הראיות, אנו נדהמים לגלות מה ליברמן הרשה לעצמו לעשות". הבכיר ציין עוד כי בפרקליטות שואפים להגיש את כתב האישום, בכפוף לשימוע, מוקדם ככל האפשר. “אין לנו שום רצון או כוונה למרוח את התיק. אנו מודעים לביקורת הציבורית בנוגע לאורכה של החקירה, שחלקה מוצדקת, ומיד לאחר שיסתיימו כל השלמות החקירה, אנו נגבש כתב אישום".

בנוגע לסעיפי האישום, ציין הבכיר כי "ליברמן הפליל את עצמו בכל הנוגע להלבנת הון ומרמה, וכעת דנים בפרקליטות אם האישום יכלול בתוכו גם אישום בגין שוחד”. הבכיר סירב להתייחס לשאלה האם מופעל לחץ פוליטי על הפרקליטות נוכח העובדה כי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הוא חבר בישראל ביתנו וכן כי שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן מונה בהתאם לבקשתו של ליברמן. “לחץ זו לא המילה המתאימה, אבל אין ספק שמרגישים מעין רוח מפקד אחרת".

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. על פי החשד עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully