וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס פיצץ מטען בחתונת אנשי פתח ברצועה"

אופק עיני וניר יהב

22.7.2009 / 9:00

בפתח מספרים כי לפחות 60 בני אדם נפצעו, מהם עשרה באורח קשה, ממטען שהתפוצץ הלילה בחתונה של בני משפחת דחלאן התומכת בפתח ברצועת עזה

מקורות רפואיים ברצועת עזה מדווחים כי יותר מ-60 בני אדם נפצעו הלילה (רביעי), מתוכם עשרה באורח קשה, ביניהם נשים וילדים, בפיצוץ עז שאירע בחגיגת חתונה של משפחתו של בכיר פתח מוחמד דחלאן בחאן יונס שברצועה. על פי המקורות, היקף הפגיעות הרב מלמד על עוצמת הפיצוץ הרבה, וגורמים לא רשמיים מעריכים כי המטען שהתפוצץ היה במשקל של כ-20 קילוגרם. סוכנות הידיעות הפלסטינית ופא דיווחה כי רעולי פנים השליכו רימון לעבר החוגגים, וכי הרימון הוא שגרם לפיצוץ. דיווחים אחרים גורסים כי המטען היה מוטמן מראש באחת הבמות במקום האירוע.

בין הפצועים היו גם החתן עצמו ואביו שנפגע באורח קשה. כ-30 מהפצועים הועברו להמשך טיפול בבתי החולים. דובר משרד הפנים ברצועה, איהאב אל-רסין, אמר כי האירוע נמצא בחקירה של מנגנוני בחקירה של מנגנוני הביטחון וכי מי שיעבור על החוק, יוענש.

חבר המשפחה ובכיר פתח, מוחמד דחלאן, לא נכח בחתונה. למרות שהתגורר ברצועת עזה בעבר ואף היה אחראי על מנגנון הביטחון המסכל בה, עזב דחלאן את הרצועה טרם ההפיכה שביצע חמאס ביוני 2007 ולא שב אליה מאז.

עדי ראייה סיפרו כי מחמוד דחלאן, קצין לשעבר במנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה ערך הלילה את החגיגה לרגל חתונתו, וכי במהלך החתונה אירע פיצוץ עז במקום שגרם לפציעתם של עשרות חברי משפחת דחלאן, תומכי פתח, ששהו בה. האצבע המאשימה בפתח מופנית כלפי אנשי "מיליציות חמאס", שלטענתם השליכו את הרימון במטרה מובהקת לפגוע באנשי פתח.

לטענת אנשי פתח, זוהי הפעם הראשונה בה מתרחש אירוע בסדר גודל המוני וללא אבחנה כנגד תומכי פתח מאז ההפיכה שביצעה חמאס ביוני 2006. גורמים לא רשמיים בתנועה דיווחו כי בנוסף לאירוע, ערכו הלילה מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה מסע מעצרים נרחב כנגד חברי התנועה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון של חמאס הגיעו מיד לאחר הפיצוץ למקום וירו על המשתתפים באירוע. לאחר מכן, עצרו אנשי חמאס מספר תומכי פתח מהאזור ורדפו אחרי כל מי שניסה להדליף מידע או תמונות מהאירוע.

6:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully