וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות החולים מציגות: תחרות עם שיניים

נעמה טלמור

21.7.2009 / 23:31

מאבק נשכני על כיס המבוטחים: קופ"ח כללית מרחיבה את שירותי הפלטינום גם לרפואת השיניים - מכבי מגיבה ב

התחרות טובה לישראלים: קופות החולים 'מכבי' ו'כללית' הודיעו הערב כי ירחיבו את סל השירותים ברפואת השיניים הניתן למבוטחיהם. קופ"ח כללית תעניק כיסוי חדש ורחב יותר לרפואת שיניים לילדים ולמבוגרים במסגרת "כללית פלטינום" - הרובד הגבוה של הביטוח המשלים של הקופה. סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, אישר את התוכנית שפורסמה היום לציבור הרחב.

הכיסוי החדש שיוצע ללקוחות הפלטינום כולל כ-150 טיפולי שיניים משמרים (סתימות, טיפולי שורש, עקירות ועוד) בחינם עד גיל 18, וב-70% הנחה למבוטחים מעל גיל 18. שאר הטיפולים, כולל אורתודנטיה, שתלים, כתרים, שיניים תותבות, טיפולי חניכיים ועוד יינתנו ב-50% הנחה. הטיפולים יינתנו כולם בשלב הראשון ברשת מרפאות השיניים של הכללית - כללית סמייל - וההנחות יינתנו ביחס למחיר המחירון של הרשת.

שני טיפולים שלא ייכללו בביטוח החדש הם החלפת סתימות והחלפר כתרים שלא מסיבות רפואיות אלא מטעמים אסתטיים. התוספת שתיגבה ממבוטחי כללית פלטינום עבור הכיסוי החדש נעה בין 2.5 ל-15.5 שקלים לחודש – לפי קבוצות גיל. כיום בסך הכל תעריפי הפלטינום נעים בין 13 ל-86 שקלים לחודש – לפי גיל המבוטח.

"הצבנו לנו כמטרה להפוך את טיפולי השיניים, שעד היום בוצעו במסגרת פרטית בלבד, לנגישים וזמינים לכל לקוח, בכל קבוצת גיל", אמר אלי דפס, מנכ"ל הכללית. "התוכנית שלנו נותנת מענה אמיתי לצרכים קריטיים של הציבור באמצעות שורת הטבות, שאין כדוגמתם, לציבור שלא פעם נמנע מלקבלו בשל עלותו הגבוהה".

התשובה של מכבי: בדיקות שיניים חינם ולכולם

מנגד במכבי החליטו להעניק לכל ילדי ישראל עד גיל 18 מכל קופות החולים בארץ בדיקת שיניים בחינם, גם למי שאין לו ביטוח משלים. במכבי טוענים כי זהו הצעד הראשון בתכנית להרחבה משמעותית של שירותי הקופה.

"תחום רפואת השיניים בישראל קיבל לפני כשלוש שנים זריקת מרץ משמעותית כאשר קופות החולים החלו להציע שירותי רפואת שיניים חינם לילדים עד גיל שש. בתחילה הוסיפנו את השרות לחברי הבטוח המשלים שלה בשני הרבדים כסף וזהב, בהמשך הצטרפו קופות נוספות אך התחרות נותרה כל העת רק בתוך הבטוחים המשלימים", אומרים במכבי וטוענים: "הודעתנו משנה את כללי המשחק".

"מערכת הבריאות חייבת למצוא דרכים להקל על המטופלים לצרוך שירותים. מכבי קוראת לחברי כל הקופות לבוא ולהיבדק על מנת לשפר את בריאותם", אמר ד"ר אהוד קוקיה מנכ"ל מכבי שירותי בריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully