וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות

יובל מעוז

21.7.2009 / 23:15

מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.8% - ומניית CIT צנחה בכ-22% אחרי זינוק מטאורי שרשמה אתמול. קוקה קולה נחלשה ב-1.4%

המסחר בוול סטריט ננעל לאחר יום תנודתי בעליות שערים על רקע המשך פרסומי הדו"חות הכספיים ונאומו של יו"ר הבנק הפדרלי בקונגרס על מדיניותו המוניטרית. היום התפרסמו מספר דו"חות רבעוניים מרכזיים, ביניהם של קוקה קולה, קטרפילר וקונטיננטל איירליינס. לאחר סיום המסחר יתפרסמו דו"חות רשת בתי הקפה סטארבקס, אפל ויאהו.

דאו ג’ונס התחזק ב-0.8% לרמה של 8,915 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.4% ל-1,916 נקודות, ומדד S&P 500 עלה ב-0.4% ל-954 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם את הזינוק היומי החד ביותר זה קרוב לשבועיים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה לשפל של שבוע. זאת לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך היום כי לחצים אינפלציוניים מוגבלים יאפשרו לבנק הפדרלי להותיר את הריבית בארה"ב קרוב לרמה אפסית למשך פרק זמן ממושך. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים ירדה ב-0.11% לרמה של 3.48%, לאחר שבמהלך המסחר כבר נפלה לרמה של 3.45% - רמתה הנמוכה ביותר מאז ה-15 ביולי.

מחיר הנפט הגולמי עלה זה היום החמישי ברציפות. החוזים לאוגוסט נסגרו במחיר של 64.72 דולר לחבית, עלייה של 1.2%.

המניה של קוקה קולה תוססת

"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, נאם היום בקונגרס האמריקאי והביע אופטימיות בנוגע להתייצבות הכלכלה האמריקאית. ברננקי העריך היום כי ישנם סימנים ראשונים של התייצבות בכלכלת ארה"ב, וכי הבנק המרכזי מתכוון להמשיך במדיניות מוניטרית מרחיבה למשך פרק זמן ממושך - כלומר יימנע מהעלאת הריבית בארה"ב. "נראה כי נרשמה האטה משמעותית בקצב הנפילה", אמר ברננקי בנאומו החצי שנתי בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי.

הכלכלן מרטין פלדסטיין מאוניברסיטת הארוורד, ששימש יועץ כלכלי בכיר של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן, העריך היום כי ייתכן שהמיתון בארה"ב אינו מתקרב לסיומו, וכי קיימת סכנה לנפילה חוזרת (double-dip) של הכלכלה האמריקאית. "קיימת סכנה של ממש לנפילה חוזרת של הכלכלה, וכי לאחר תקופה של כשישה חודשים יהיו חדשות רעות נוספות. תיתכן נפילה חוזרת ברבעון הרביעי של השנה", אמר פלדסטיין בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג.

עונת הדו"חות הכספיים בעיצומה והיום המשיכו להתפרסם דו"חות כספיים של חברות מרכזיות בארה"ב. לאחר סגירת המסחר ידווחו על תוצאותיהן הכספיות אפל וסטארבאקס.

קוקה קולה, חברת המשקאות הקלים הגדולה בעולם, רשמה עלייה של 43% ברווחיה ברבעון השני של 2009 למרות ירידה בהכנסותיה, ועלתה על ציפיות האנליסטים. החברה רשמה רווח של 2.04 מיליארד דולר או רווח של 88 סנט למניה ברבעון השני. ברבעון המקביל ב-2008 רשמה החברה רווח של 1.42 מיליארד דולר למניה.

יאהו, שתפרסם גם היא את תוצאותיה לאחר סגירת המסחר, צפויה להשיק היום עיצוב חדש לאתר הבית שלה.

בשוק האשלג נרשמו ירידות בסיום המסחר. פוטאש סגרה בירידות ומוזאיק ננעלה ביציבות.

יצרנית התרופות מרק רשמה ירידה ברווח הנקי ברבעון השני של 2009. רווחי החברה ירדו ב-11.8% ל-1.56 מיליארד דולר לעומת 1.77 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

מניית הבנק האמריקאי הוותיק CIT נפלה ב-21.6% לאחר שהבנק - מהבנקים המסחריים הגדולים בארה"ב - הזהיר כי יתכן שייאלץ להגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, אם לא יצליח להגיע להסכם עם נושיו לגבי חובות בסך מיליארד דולר שיידרש לפרוע בחודש הבא. במסמכים שהגיש לרשות ני"ע בארה"ב (SEC), הזהיר CIT גם כי ירשום הפסד של יותר מ-1.5 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה.

קטרפילר, חברת המיכון האמריקאית, רשמה ירידה של 66% ברווחיה ברבעון השני, אך עלתה על תחזיות האנליסטים בעקבות צעדי קיצוץ עלויות נרחבים שכללו פיטורי עובדים. הכנסות החברה ירדו ב-41% והסתכמו ב-7.98 מיליארד דולר. התוצאות ברבעון השני מסמלות את חזרתה של קטרפילר לרווחיות, מכיוון שברבעון הראשון רשמה הפסד של 112 מיליון דולר.

מניית חברת התעופה קונטיננטל איירליינס ירדה ב-7.4% לאחר שהחברה פירסמה את תוצאותיה בהם דיווחה על הפסד של 213 מיליון דולר ברבעון השני של השנה לעומת הפסד של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בעקבות התוצאות תפטר החברה 1,700 עובדים.

אלביט מערכות הודיעה אתמול על רכישת חברת BVR - הפועלת בתחום הסימולטורים ומערכות האימון - תמורת 34 מיליון דולר. עם רכישת BVR משלימה אלביט מערכות רכישות בהיקף של 860 מיליון דולר בעשר השנים האחרונות.

אינקרדימייל העלתה את תחזית ההכנסות שלה וכעת היא חוזה הכנסות של מעל 26 מיליון דולר בשנת 2009, לעומת הערכות של 25 מיליון דולר שחזה מנכ"ל החברה במועד פרסום דו"חות הרבעון הראשון. החברה חוזה רווח תפעולי של כ-9 מיליון דולר ב-2009.

נייס מערכות הודיעה היום על תוצאות בדיקה למניעת הונאות אשר נערכה על ידי אחד מחמשת הבנקים המובילים בארה"ב. הבנק אשר יישם את הפתרון של החברה חשף בזמן אמת 73% מסך ניסיונות ההונאה המקוונים, תוך שימוש בנתונים מההוראות להעברות כספים.

טאואר נסחרה בעליות בעקבות עסקה של החברה הבת ג'אז, על התחלת ייצור המוני של טיונר סיליקון רב-ערוצי עבור חברת אנטרופיק, הנסחרת בנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully