וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מטיילים מתו במהלך טיולים בדרום

רמי שני

21.7.2009 / 20:17

תייר ברזילאי התמוטט ומת לאחר שטיפס על המצדה. ישראלי בן 50 התייבש ומת במהלך טיול עם בנו בנחל צין. יחידת החילוץ ערבה איתרה את הבן ופועלת להוצאתו מהנחל

שבילי המדבר גבו היום (שלישי) שני קורבנות. גבר בן 50 שטייל היום עם בנו בנחל צין שבאזור מכתש רמון, התייבש במהלך הטיול ומת. ככל הנראה, השניים נתקעו עם רכבם, וכשהאב הלך להזעיק עזרה הוא התייבש. צוות מד"א שהוזעק למקום הסתייע באנשי חברת רותם אמפרט שנמצאו סמוך לאזור, כדי להגיע לזירת האירוע.

אנשי מד"א ניסו לבצע באב החייאה במשך זמן רב, אך נאלצו לקבוע את מותו. הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית לברור נסיבות המוות. יחידת החילוץ ערבה איתרה את הבן ופועלת להוצאתו מהנחל.

באירוע אחר, תייר בריזלאי בן 30 התמוטט ומת לאחר שהעפיל עם חבריו למצדה. הקבוצה החלה את העלייה להר דרך שביל הסוללה, מסלול שאורכו כרבע שעת הליכה. באותו זמן שרר באזור חום כבד. "הוא הגיע למעלה במצב טוב", סיפר איתן קמפבל, מנהל אתר מצדה, "אך בשלב מסוים, סמוך לשעה אחת, הוא החל להרגיש לא טוב והתמוטט. המדריך שלו, שהוא גם נהג אמבולנס וחובש בהכשרתו, החל לטפל בו ונתן לו טיפול מצוין".

מצבו של התייר הדרדר במהירות. המדריך הזעיק צוות טיפול נמרץ, השוהה באזור האתר, שהגיע למרומי ההר תוך שלוש דקות. במקביל, הוזעק מסוק לסייע במקרה של צורך בחילוץ: "הצוות ביצע בו החייאה ובאותו הזמן המסוק נחת על ההר" סיפר קמפבל. "הוא המריא איתו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא מורדם ומונשם". הרופאים נאבקו על חייו של הצעיר, אך נאלצו לקבוע את מותו אחר הצהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully