וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: המפגינים חזרו להתעמת עם המשטרה

עידן דורנר

21.7.2009 / 18:20

עדי ראייה מדווחים כי כוחות משטרה עוצרים ומכים מאות מפגינים במרכז טהרן, שהתאספו כדי להביע תמיכה במנהיג המחאה מיר חוסיין מוסאווי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

המשטרה באירן התעמתה היום (שלישי) עם מאות מפגינים תומכי האופוזיציה במרכז טהרן. עדי ראייה דיווחו כי עשרות מפגינים נעצרו. "מאות שוטרים ואנשי מיליציית הבסיג' מכים אנשים שהגיעו לתמוך במנהיג המחאה, מיר חוסיין מוסאווי, ונגד תוצאות הבחירות לנשיאות", סיפר אחד מעדי הראייה. לדבריו, "מאות מפגינים מכונסים בשעה זו בכיכר הפתה טיר".

המפגינים קראו קריאות גנאי נגד הנשיא והממשלה, בהן: "אחמדינג'ד – תתפטר!", ו"מוות לדיקטטור!". השוטרים מכניסים חלק מהמפגינים למכוניותיהם ונוסעים מהמקום.

מנהיגה העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, הזהיר אתמול את הפוליטיקאים בארצו שלא לפגוע בביטחון המדינה וקרא לאופוזיציה למתן את התבטאויותיה. זאת בעקבות שורה של התבטאויות שהשמיעו הנשיאים לשעבר האשמי רפסנג'אני ומוחמד חתאמי, והמועמד הרפורמיסטי לנשיאות מוסאווי. השלושה מוסיפים לבקר את הלגיטימיות של הבחירות לנשיאות, שנערכו ב-12 ביוני, בהן ניצח הנשיא מחמוד אחמדינג'ד.

חמינאי קרא למנהיגים להיזהר בהתבטאויותיהם בנושא הבחירות. הוא הוסיף כי פגיעה באירן היא הפשע הגדול ביותר וכי "כל מי שמדרדר את החברה האירנית לעבר חוסר ביטחון וחוסר סדר הוא שנוא בעיני האומה, לא משנה מי הוא". חמינאי לא נקב בשמות, אך מדבריו נשמעה ביקורת חריפה על מובילי מחאת האופוזיציה.

קודם לכן קרא חתאמי לרשויות לערוך משאל עם לגבי תוצאות הבחירות. "הדרך היחידה לצאת מהמצב היא לערוך משאל עם", אמר חתאמי. "יש לשאול את העם האם הוא מרוצה מהמצב הנוכחי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully