וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבולשת חוקרת: מי עוד מסתתר בישראל?

עידן דורנר

21.7.2009 / 16:21

בשבוע שעבר נעצר במפתיע חבר קו-קלוקס-קלאן שהסתתר בת"א והיה מבוקש ע"י ה-FBI. בבולשת האמריקאית סבורים כי מבוקשים נוספים מצאו מקלט בישראל. האם הם אכן חיים בקרבנו?

בשבוע שעבר נעצר במפתיע בשכונת פלורנטין בתל אביב מיקי לואיס מאיון, חבר בארגון הגזעני הקו קלוקס קלאן, שהיה מבוקש על ידי הבולשת האמריקאית, ה-FBI, בגין הימלטות מדין ושריפת רכב של שופט. הוא הורחק מהארץ ונעצר על ידי שני נציגים של הבולשת, שהגיעו במיוחד לארץ על מנת ללוותו בדרכו חזרה לארה"ב.

אך מסתבר שמאיון אינו המבוקש היחיד של הבולשת שמצא מקלט בישראל. ב-FBI חושדים כי לפחות שני מבוקשים נוספים מסתתרים בארץ, לאחר שהוצא נגדם צו מעצר בעוון הונאה.

הראשון הוא חיים יהודה רייך, יהודי חסידי יליד ברוקלין, שעבד בעבר בתעשיית עיבוד המזון, בנדל"ן, ובעסקי היהלומים והביגוד. הוא נראה לאחרונה בשנת 1994 בניו-ג'רזי. יש לו קשרים ענפים בארגנטינה ובאיטליה. הוא מבוקש בגין הונאת הממשל האמריקאי.

על פי החשד, רייך ניהל עסק שבאמצעותו הגיש בקשות להלוואות מבנקים פדרליים. במרץ 1990, רייך ושותפו קיבלו הלוואה בסך חצי מיליון דולר מבנק באומהה. השניים טענו כי הם זקוקים לכסף על מנת לפתוח עסק לגידול תרנגולי הודו בנברסקה. נטען כי השניים קיבלו את ההלוואה למרות שהשתמשו בשמות בדויים ובתעודות זיהוי מזויפות כשהגישו את הבקשה. הם גם הגישו דו"ח כוזב על מצבם הפיננסי ועל הנכסים שברשותם, שהיו אמורים לשמש ערבות להלוואה. למרות ששותפו של רייך לתרמית נעצר והודה בהאשמות נגדו, רייך עדיין לא נתפס. ב-FBI חושדים כי הוא חי בישראל עם אשתו וארבעת ילדיו.

ישראלי מבוקש על הונאת דואר

מבוקש נוסף הוא חן בן חיים, יליד ישראל המחזיק באזרחות ישראלית, שחי בארה"ב ועבד בעברו כמנהל בית מלון. הוא מבוקש בעוון ביצוע הונאת דואר באמצעות מכירות פומביות מזויפות באינטרנט, במסגרתן גנב יותר מ-40 אלף דולר. בשנת 2000 פתח בן חיים מספר חשבונות בנק, תוך שימוש בשמות בדויים, בהם התבקשו הקונים להפקיד את הכסף.

הוא ערך למעלה מ- 500 מכירות פומביות על פריטים שלא היו ברשותו או שלא היה בכוונתו למסור. בדצמבר 2000 הואשם בן חיים בשמונה סעיפים של הונאת דואר והוצא נגדו צו מעצר על ידי בית משפט מחוזי בקליפורניה. ב-FBI חושדים כי חן הצליח להימלט לישראל.

ה-FBI מבקש מכל אדם שברשותו מידע הנוגע למבוקשים לפנות בהקדם לשגרירות או לקונסוליה האמריקאית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully