וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס כפיר התרסק בקולומביה

יהושע בריינר

21.7.2009 / 15:09

המטוס ניסה להמריא משדה התעופה בקרטחנה. עיתון מקומי דיווח כי הטייסים הישראלים פונו ללא פגע. התעשייה האווירית: "נפתח בחקירת האירוע"

מטוס מסוג כפיר התרסק היום (שני) בקולומביה לאחר שניסה להמריא משדה התעופה רפאל נונייז בקרטחנה אך לא הצליח להתרומם. לא דווח על נפגעים כלשהם. לפי גורמים במשרד הביטחון, מדובר בטייסים ישראלים שערכו טיסת מבחן.

לאחר שלא הצליח להתרומם, המטוס התרסק בצד כביש סמוך לים. העיתון הקולומביאני "אל טימפו" דיווח כי הטייסים פונה מזירת ההתרסקות ללא פגע. עד ראייה סיפר כי "המטוס לא הצליח להמריא ולכן התאונה לא היתה כל כך דרמטית. הוא המשיך על הכביש עד שעצר ממש ליד הים".

התעשייה האווירית, ששידרגה את המטוס, הודיעה שתפתח בחקירת ההתרסקות. לטענתה, התקלה אירעה בעת הנחיתה דווקא. "בטיסת רענון שנערכה בקולומביה חל שיבוש שכתוצאה ממנו המטוס לא נבלם במהלך הנחיתה ונעצר מחוץ למסלול הנחיתה", אומרים בתעשייה האווירית, "לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם למטוס. מנכ"ל התעשייה האווירית יצחק ניסן, מינה ועדת חקירה לבדיקת המקרה".

בשנים האחרונות הולכים ומתהדקים יחסי ישראל וקולומביה, שכוללים בעיקר עסקאות ענק בין המדינות. העסקאות הן בעיקר בין התעשיות הישראליות, ובהן התעשייה האווירית לבין משרד הביטחון הקולומביאני, כשברקע משרד הביטחון. כך למשל, בשנתיים האחרונות נסגרה עסקה בשווי מאות מיליוני שקלים בין התעשייה האווירית לבין קולומביה, שבמסגרתה העבירה ישראל למעלה מ-20 מטוסי כפיר משודרגים לקולומביה. על אף שהמטוסים יצאו משירות חיל האוויר הישראלי, הם הגיעו לקולומביה לאחר שעברו תהליך שדרוג מקיף שכלל בין היתר הכנסת אמצעי לחימה מתקדמים.

  • עוד באותו נושא:
  • קולומביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully