וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לחון את השוטרים המורשעים מנהריה"

21.7.2009 / 15:30

השדולה למען השוטרים והחיילים בכנסת קיימה דיון בעקבות הרשעתם של השוטרים שתכננו לפגוע בעבריין. ח"כ ביבי הודיע שיפנה לנשיא כדי לקדם חנינה. "צריך לחבק אותם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

ח"כ אריה ביבי (קדימה) אמר בצהרים (שלישי) בדיון של השדולה למען השוטרים והחיילים שנערך בכנסת, כי בכוונתו לפנות לנשיא המדינה בבקשה לחון את ארבעת השוטרים מנהריה, שהורשעו בשבוע שעבר לאחר שתכננו לפגוע בעבריין מיכאל מור. לדברי ביבי, "אני מתכוון לכתוב מכתב לנשיא על מנת לעשות מעשה ולחון את החבר'ה האלה. אני לא מסכים עם המעשה שהם עשו, אבל הקמנו את השדולה כי אנחנו חושבים שאין ועד למשטרה ולשב"ס ומישהו צריך לחבק אותם".

"חשבתי שהיה טוב להקים צוות ייעוץ משפטי", אמר ביבי, "דיברתי עם כמה עורכי דין ויועצים משפטיים, הצוות הזה לא רק ילווה את האנשים אלא ייתן ייעוץ משפטי ראשוני. אנחנו צריכים לעזור להם ולהיות היכן שיבקשו מאיתנו. גם בסיפור קו 300 הנשיא חנן את אנשי השב"כ שהיו מעורבים. השוטרים האלה נקלעו לסיטואציה שהיא לא רגילה. מצד אחד נזרקו בנהריה 40 רימונים ומצד שני השוטרים היו צריכים גב של מישהו".

אחד השוטרים המורשעים בפרשה שזכתה לשם "עבריינים במדים", יניב בשור, אמר בדיון: "באתי להשמיע את זעקתי, אנחנו בפרשת דרכים אחרי הרשעת בית המשפט המחוזי. לאורך שנים ארוכות היינו נרדפים על ידי ארגון פשיעה מאוד רע בנהריה שלא בחל באמצעים ובשיטות, כולל ילדים. היינו בסך הכל ארבעה בלשים שכל אחד מאיתנו קיבל רימון רסס לביתו. רימונים הושלכו למסיבות ימי הולדת של הילדים שלנו והייתה פגיעה בעדי תביעה שהבאנו".

"עם ההרשעה ואות הקלון אתמודד", הוסיף בשור, "בית המשפט המחוזי נתפס בפני ראיות מאוד קטנות וקרא להיערכות המשטרה 'כשל מערכתי'. מח"ש והפרקליטות ניסו להציג אותנו כאשמים ברימונים שנזרקו לבתינו. אנחנו מבקשים לקרוא להקמת ועדת חקירה שתחקור את הדברים הללו, דברים שמפקדים לא רצו שיישמעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully