וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש כלבים שלא כדאי לספר?

ד"ר איל נחמיאס

21.7.2009 / 14:32

יש כלבים שלא כדאי לספר? ואיך עוזרים לגור חתולים מהרחוב עם דלקת עיניים? ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

הכלב שלי כבר בן 12 עוד מעט ולאחרונה אני שמה לב שאחרי טיולים למטה הוא חוזר הביתה ומתחיל לנסות לשפשף את הטוסיק שלו ברצפה. כמובן שישר בדקתי תולעים בצואה שלו אולם אין לו כלום. האם יש מקום לדאגה ולפניה לווטרינר שלו?

חיכוך פי הטבעת על הרצפה אינו קשור כלל לתולעים ולרוב מדובר בהצטברות של נוזל או תוכן משחתי בשקים האנאלים. השקים האנאלים משמשים ל"משלוח אימיילים" בטבע. הכלב משאיר כך את חותמו ואת ריחו וכך יודעות כל החיות שלהן חוש ריח מעל הממוצע של אדם כי אדון X היה פה. הצטברות הנוזל או המשחה בשקים אלו יוצרים תחושת לחץ ומלוי ואז הכלב מנסה להתחכך כדי לשחרר את הלחץ.

ניתן לשלחרר לו את הבלוטה לבד ללא בעיה, אך אם התופעה חוזרת ונמשכת או אם התוכן דמי או יש פצעים ליד השק כדאי מאד לגשת לבדיקת וטרינר. כדי לשחרר לבד יש להרים את הזנב קדימה ביד אחת וביד השניה ללחוץ עם הבוהן והאצבע סביב פי הטבעת חזק (בערך בשעה 4 ושעה 8 אם נדמה את פי הטבעת לשעון). כדאי ללבוש כפפות ולא להסתכל בקו ישר כי זה מתיז... רצוי להכין מגבונים מבושמים כלשהם לניקוי אחרי. מזון עשיר בסיבים תזונתיים עשוי למנוע את הישנות התופעה.

חתולה המליטה אצלנו בארון חשמל כמה גורים. בזמן שהאכלתי אותם גיליתי שהעיניים של אחד מהם דבוקות בגלל הפרשות שהקשיחו, ניסיתי לנקות, ללא הצלחה. היום, מצבו החמיר, ההפרשות הקשיחו וכיסו חצי פנים. איך ניתן לעזור לחתלתול בלי לפגוע בו ובלי לנתק אותו מאמו?

ההפרשות בעיני החתול עלולות להעיד על דלקת זיהומית קשה שעלולה לעלות לו בעיוורון. גשו איתו לווטרינר שינקה את ההפרשות ביסודיות וייתן טיפול מתאים בזיהום. לחתולים רבים הנולדים ברחוב בתנאים קשים ולאמא לא מחוסנת עלולים לחלות במחלות זיהומיות של חתולים (שעוברות רק לחתולים –לא לדאוג).

שלום, החתולה שלי סובלת מעצירות מאז שעברה תאונה ונפגעה באגן החתולה עברה פעמיים חוקן. האם אפשר להימנע מחוקן נוסף?

בהחלט אפשר לנסות מספר אפשרויות – מניסיוני, שימוש במזון רפואי מיוחד לחתולים סוכרתיים מכיל רמה גבוהה מאד של סיבים תזונתיים ועשיר מאד בחלבון. המזון מכריח את החתול להתרוקן וכך נמנעת התופעה של מגהקולון (מעי גס מורחב ומלא). לעיתים אין ברירה ויש לשלב שיטות טיפול אחרות החל מדיקור סיני, ועד ניתוח לתיקון ההיצרות או טיפול במעי המורחב. תזונה לרוב היא פיתרון מצוין ומונעת את השיטות הפולשניות יותר. אפשר לשלב גם חומרים לקסטיבים שונים בהתייעצות עם הווטרינר. חומרים לקסטיבים משמשים להגברת יעילות הריקון - חלקם עוזרים לספיחת מים והגברת נפח הצואה וחלקם מגבירים את קצב התנועה של דופן המעי. בכל מקרה חשוב לא לתת לבד בלי להתייעץ עם הרופא כי עלולים גם להזיק במקרים מסוימים.

האם זה נכון שיש סוגי כלבים שאם מספרים אותם שיערם לא צומח בחזרה?

יש בהחלט כלבים מסוימים שעלולים להצמיח פרווה שונה מזו שהיתה לפני הגילוח. גזעים מסוימים עם שיער ארוך או פרווה בעלת מספר שכבות בהחלט מקובל לא לספר למשל צ'או צ'או , אקיטה ועוד ועוד. כהמלצה אני מעדיף לא לגלח אלא לדלל שיער על ידי GROOMING – כך נוהגים ספרי כלבים מקצועיים. מדובר בעבודה קשה בהרבה מסתם גילוח אך התוצאה הסופית היא פחות נשירה יחד עם שמירה על הפרווה העליונה של הכלב המשמשת להגנה . לכלב בעל בעיה הורמונאלית, כמו למשל תת פעילות של בלוטת התריס, לא תצמח שוב פרווה. לכלבים רבים יש את הבעיה באופן סמוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully