וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הסלמון יוצא מהתפריט החרדי בארה"ב?

21.7.2009 / 12:44

תולעים שנמצאו במספר סוגי דגים מסעירים את עולם הכשרות החרדית בארצות הברית. בארץ, לא מתרגשים: "אין גילוי חדש באמריקה"

קבוצה של רבנים חשובים בארצות הברית, דנים בימים אלו בסוגיה האם לאסור על הציבור היהודי לאכול מספר סוגי דגים פופולריים במשפחות רבות בציבור החרדי. באתרי אינטרנט חרדיים פורסם כי ביום ראשון השבוע, התקיימה פגישה דחופה בין מספר רבנים בכירים, העוסקים בכשרות, לאחר שלאחרונה נמצאו כמויות גדולות של תולעים בכמה סוגי דגים שעד כה נחשבו ככשרים. התולעים נמצאו בדגי הסלמון, ההרינג ובדגים נוספים. התולעת, הנקראת "אנסקיסט", נמצאת בכל סוגי דגי הים, ונושא כשרותה מעסיק את העדה חרדית שנים רבות.

הרבנים נפגשו עם משגיחי כשרות ודנו במשך שעות ארוכות בסוגיה. משגיחי הכשרות הציגו בפני הרבנים את הדגים עם התולעים וכן דגים כשרים, ובמשך שעות ארוכות של דיונים הוחלט אילו דגים מותרים באכילה ואלו אסורים. בימים הקרובים צפוי להתפרסם כרוז מטעם רבני ארה"ב, עם הנחיות מדויקות לגבי אילו דגים מותרים ואילו אסורים לאכילה.

אולם, רבנים בישראל אינם מתרגשים מהסיפור מעבר לים. "אין גילוי חדש באמריקה" אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות הרב אהרון וולקן, מנהל מחלקת כשרות בדגים בעדה החרדית. "עניין התולעים נכלל בהלכה פסוקה כבר בספר ההלכות 'שולחן ערוך', ובספרות ההלכתית דנים כבר 50 שנה בתורה הספציפית הזו. יש רבנים שמאשרים ורבנים שפוסלים זאת".

ב'שולחן ערוך' כתוב כי תולעים הנמצאות בתוך בשר הדג מותרות לאכילה. לפני שנים אחדות, הועלתה טענה לפיה בבדיקה בכלים מדעיים נראה כי התולעת למעשה נמצאת מחוץ לבשר הדג ולכן ההלכה איננה תקפה עוד. אלא שגורמים בעדה החרדית הטילו ספק בבדיקות המדע. "אצלנו בבד"ץ התקיים דיון נרחב בנושא בהשתתפות אנשי מקצוע, והגענו למסקנה כי אין לאסור את הדגים בצורה גורפת, אלא קראנו לאנשים להימנע מאכילת דג במקרה וזיהו בו תולעים, ואם יש תחליף אז הוא עדיף" אמר הרב וולקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully