וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשושלת הצורר העירקי

טלי גולדשטין

22.7.2009 / 8:55

בניו של סדאם חוסיין נהרגו על י די הצבא האמריקאי, השודד ג'ון דילינג'ר נורה למוות ומלון המלך דויד תחת התקפת טרור של האצ"ל

ב-22 ביולי 2003 הכריזה ארצות הברית כי שני בניו של מנהיג עירק סדאם חוסיין, עודאי וקוסאי, נהרגו על ידי חיילים אמריקאים בעירק. גופות שני הגברים זוהו לאחר שכמאתיים חיילים הסתערו על בית בעיר מוסול בעקבות מידע שקיבלו על הימצאות עודאי וקוסאי בו. המבצע במוסול נמשך למעלה מארבע שעות. ארבעה חיילים אמריקאים נפצעו במהלך המתקפה.

עודאי קוסאי היו בין הדמויות המשפיעות והמטילות אימה ביותר במשטרו של סדאם חוסיין. הדיווח על מותם התקבל בברכה ובחגיגות ברחובות בגדד. קוסאי בן ה-36 עמד לרשת את השלטון מידי אביו ושלט באזורים אסטרטגיים במוסול. עודאי בן ה-39 ניהל את התקשורת. הוא היה ידוע באכזריותו ובסגנון חייו הפזרני. שני הגברים נמלטו מידי הצבא האמריקאי מאז קריסתו של משטר סדאם חוסיין שלושה חודשים קודם לכן.

האזרח העירקי שמסר את המידע הסודי לצבא האמריקאי קיבל חלק מהפרס בסך כ-20 מיליון דולר. בניו של סדאם חוסיין דורגו במקומות השני והשלישי ברשימת 55 העירקים המבוקשים ביותר במשטר סדאם.

לאחר דיון בבית הלבן, הוחלט ב-24 ביולי ולפרסם את תמונות גופות עודאי וקוסאי ולאפשר לצוותי הטלוויזיה לצלמם. קורבן שלישי זוהה כמוסטפה, קרוב משפחה של המשפחה, בן 14 בלבד. בדצמבר 2003 נלכד סדאם חוסיין עצמו.

קצרצרים

1934 – המאפיונר ג'ון דילינג'ר, "אויב הציבור מספר 1", נורה למוות על ידי סוכני ה-FBI מחוץ לתיאטרון "ביוגרף" שבשיקגו. דילינג'ר היה אחד מהפושעים הידועים ביותר לשמצה בשנות ה-30 בארה"ב. הוא היה אחראי לרציחתם של מספר שוטרים, לשדידת עשרות בנקים, ארבע תחנות משטרה והצליח להימלט מהכלא פעמיים. השנה יצא הסרט "אויב הציבור" לאקרנים בכיכוב השחקן ג'וני דפ.

1942 – החל הגירוש העקבי של היהודים מגטו ורשה למחנות ההשמדה. גטו ורשה היה הגטו הגדול ביותר בשטח פולין הכבושה במהלך מלחמת העולם השנייה.

1946 – מתקפת הטרור על מלון המלך דויד בירושלים: ארגון האצ"ל פוצץ את המלון הוותיק, מטה הממשל האזרחי והצבאי של בריטניה. 90 בני אדם נהרגו במתקפת הטרור ועשרות נפצעו עם קריסת האגף המערבי של המלון.

2002 – ישראל חיסלה את בכיר חמאס סלאח שחאדה. שחאדה נהרג בהפצצת ביתו, שבלב שכונת מגורים, באמצעות פצצה במשקל טון שהושלכה ממטוס קרב מסוג F-16. בפעולה זו נהרגו גם עוזרו של שחאדה ועוד 14 אנשים, ובהם אשתו ושלושה מילדיו של שחאדה, וכן נשים וילדים משכניו של שחאדה. בנוסף, נפצעו עשרות אזרחים שהיו בקרבת מקום

באו לעולם

אמה לזרוס (1849-1887) – משוררת אמריקאית יהודייה. שירה חרוט על פסל החירות בכנסיה לעיר ניו יורק

אדוארד הופר (1882-1967) – צייר אמריקאי. ידוע בעיקר בציוריו הריאליסטיים המתארים את הבדידות במציאות האמריקאית

רוז פיטצג'רלד קנדי (1890-1995 ) – אמו של הנשיא האמריקאי לשעבר ג'ון קנדי ואם המשפחה

בוב דול (1923 - ) - סנאטור, מנהיג הרפובליקנים בסנאט ומועמד לנשיאות ב-1996

אוסקר דה לה רנטה (1932 – ) – מעצב אופנה בינלאומי

הלכו לעולמם

קסיוס קליי (1810 – 1903 ) – פעיל זכויות אדם ומתנגד לעבדות בארה"ב

קארל סאנדבורג (1878 – 1967 ) – משורר אמריקאי, בן תקופתם של וויליאם פוקנר ושרווד אנדרסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully