וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער ירוק מקנאה: הצלחה בבגרות בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.7.2009 / 13:02

שבועיים לאחר פרסום הנתונים המביכים בדבר הירידה בזכאות לתעודת בגרות בישראל, חוגגים ברצועה עם הישגים מרשימים שהגיעו למרות מבצע עופרת יצוקה

אחרי ציפייה מורטת עצבים, קיבלו הבוקר (שלישי) תלמידי התיכון הפלסטינים את תוצאות בחינות הבגרות. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים הבוקר משרד החינוך בגדה המערבית וברצועת עזה נמסר כי אחוז ההצלחה בבחינות עומד על 55.9. משרד החינוך פרסם את שמות התלמידים ואחוז הצלחתם בבחינות כשאת המקום הראשון תפסה תאלה באטיה, תלמידה משכם שהשיגה ציון 99.7 בבחינות.

תלמידי רצועת עזה גרפו גם הם הישגים לא רעים בכלל ורבים מהם הופיעו ברשימת התלמידים המצטיינים ברשות הפלסטינית. תלמידים עזתיים מאושרים אמרו ש"למרות המלחמה והמצור הישגנו הישגים שאנחנו גאים בהם". התלמיד מחמוד חמאד שהגיע למקום השישי ברשות הפלסטינית עם ציון 99.4 בבחינות, אמר כי המלחמה בעזה דווקא שכנעה אותו לגלות רצינות בלימודים כדי שיוכל להיאבק בכיבוש "באמצעות השכל".

אביה הגאה של התלמידה המצטיינת חנאן מנאעמה, שקיבלה גם היא ציון 99.4, התייחס אף הוא להיבט הפוליטי של ההישג החינוכי: "אני מאושר מאד מההישג של בתי ומעניק אותו כמתנה לאסירים האמיצים, לחללים ולעם הפלסטיני כולו. באמצעות הישג זה, נוכל להשיג את כל הזכויות שנגזלו מאיתנו, לשחרר את אדמותינו הכבושות ולפאר את כבודו של העם הפלסטיני".

במקביל, משרד החינוך והתרבות בממשלת חמאס ברצועת עזה העניק תעודות סיום גם למשפחותיהם של 23 תלמידים שנהרגו במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה כאות הוקרה והערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully