וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מתנגדת לדיון בעונשו של בניזרי

עדי שמחוביץ

21.7.2009 / 12:00

פרקליטיו של השר שנשלח לארבע שנות מאסר ביקשו לקיים דיון נוסף בחומרת עונשו, אולם הפרקליטות מתנגדת לכך בכל תוקף. "הליך כזה לא נועד לבירור שאלת הענישה"

המדינה הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט העליון כי היא מתנגדת לקיים דיון נוסף בגזר הדין שהוטל על השר לשעבר שלמה בניזרי. לפני שבועיים הגיש בניזרי באמצעות פרקליטיו בקשה לקיום הליך של דיון נוסף בעניין גזר הדין ששלח אותו לארבע שנות מאסר בפועל.

הפרקליטים, עורכי הדין אבי חימי, בני נהרי, ליאור אשכנזי, משה וייס והשופט בדימוס הרן פיינשטיין, נימקו את הבקשה בכך שבית המשפט העליון קבע רף ענישה חדש בהחמרת עונשו של בניזרי וכי ההחלטה להחמיר בעונשו מ-18 חודשי מאסר שקבע בית המשפט המחוזי לארבע שנות מאסר שנקבעו על ידי בית המשפט העליון היא "חסרת פרופורציה וחסר בה דיון משפטי".

עוד טענו עורכי הדין כי החלטה זו של בית המשפט העליון כמוה כקביעת הלכה חדשה שלוקה בחוסר איזון ותביא לתוצאה של הטלת עונשי מאסר ממושכים מבלי לתת משקל לנסיבות של כל מקרה לגופו. בתגובה שהגישה היום באמצעות סגן פרקליט המדינה, עו"ד מיכאל קרשן, טענה המדינה כי היא מתנגדת לקיים הליך דיון נוסף מאחר שהליך כזה לא נועד לבירור שאלת הענישה.

לדברי קרשן, "העילה המרכזית לבקשה נעוצה בהחמרה בעונשו של המבקש. אכן, בית המשפט העליון החמיר משמעותית בעונשו ואולם לא פסק, אגב כך, הלכה שמפאת חשיבותה, קשיותה או חידושה ראוי לקיים בה דיון נוסף". עוד טוענת המדינה כי ההחלטה בעניינו של בניזרי אינה סותרת את הכללים בדבר היקף התערבות ערכאת הערעור בגזרי הדין ובהחלטה יש הסבר מפורט מדוע החליט בית המשפט העליון להחמיר במידה ניכרת מהעונש שהשית עליו בית המשפט המחוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully