וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכה סעודית שנאפה קיבלה מקלט בבריטניה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.7.2009 / 11:30

הנסיכה שילדה תינוק מחוץ למסגרת הנישואים, לגבר בריטי לא מוסלמי, נמלטה לבריטניה מחשש לקבל עונש מוות באשמת ניאוף אם תשוב למדינתה

נסיכה סעודית נמלטה לבריטניה לאחר שילדה תינוק מחוץ למסגרת הנישואים לגבר בריטי לא מוסלמי. העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" דיווח היום (שלישי) כי הנסיכה חוששת לקבל עונש מוות אם תשוב למדינתה. מחשש לפגיעה בחייה, העיתון לא פרסם את שמה. משרד הפנים הבריטי ושגרירות ערב הסעודית בבריטניה סרב להגיב לדיווח.

במהלך ביקור שקיימה בלונדון הכירה הנסיכה הסעודית, הנשואה לסעודי מבוגר ממשפחת המלוכה בממלכה, אדם בריטי לא מוסלמי ונוצר ביניהם רומן. רק עם שובה לערב הסעודית היא גילתה שהיא נכנסה להריון. היא שכנעה את בעלה שיאפשר לה לשוב ללונדון, שם ילדה בחשאי.

הנסיכה המבוהלת קיבלה מקלט בבריטניה לאחר ששכנעה את בית המשפט הבריטי שאם תשוב לערב הסעודית, היא צפויה לעמוד לדין באשמת ניאוף – עבירה שדינה מוות בסקילה – או להירצח על ידי בני משפחתה בטענה שחיללה את כבוד המשפחה.

המקרה של הנסיכה הסעודית הוא אחד מתוך שורה של מקרים שבהם אזרחים סעודים מבקשים מקלט בבריטניה מתוך חשש לחייהם. בשנת 2008 הוטלו 102 עונשי מוות על גברים ונשים בערב הסעודית. ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי" טוען כי 136 נידונים למוות ממתינים לביצוע עונשם במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully