וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קופ"ח היו מעורבות בפרשת סחר הביציות?

נעמה טלמור

21.7.2009 / 10:45

סגן שר הבריאות ליצמן הורה לבדוק חשד למעורבות קופ"ח בפרשת סחר הביציות ברומניה. "אם יש פה עבירה על החוק זה עניינה של המשטרה, אך בכל מקרה חייבים לבדוק את הנושא"

גורם בכיר בלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב הבוקר (שלישי) לטענות לפיהן קופות החולים היו מעורבות בפרשת סחר הביציות ברומניה. בנוגע לטענה לפיה קופות החולים היו מעורבות בשליחתם של אנשים לחו"ל במסגרת הפרשה, אמר הגורם לוואלה חדשות! כי "כל מי שטיפל בנושא הזה נמצא כעת בחו"ל. חשוב לציין כי לא הוקמה כל ועדה שסגן השר הורה להקימה בנושא, הוא בסך הכל הנחה לבדוק את התלונות והבעיות. אם יש פה עבירה על החוק זה עניינה של המשטרה, וגם אם לא, הבדיקה בכל מקרה חייבת להתקיים".

בתחילת השבוע נעצרו ברומניה 30 ישראלים, לאחר שהגיעו למרפאה לצורך טיפולי הפריה. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הישראלים נעצרו בפשיטה של המשטרה על מרפאה בבוקרשט, בירת רומניה. על פי החשד אנשי המרפאה עסקו בסחר בביציות. לדברי ויקטור זוטה, מנהל הסוכנות הלאומית להשתלות, המרפאה פועלת בניגוד לחוק וכבר הייתה מעורבת בפרשיה דומה לפני שבע שנים.

בית משפט מקומי האריך אתמול את מעצרם של בעלי המרפאה הארי ויאיר מירון למשך 29 ימים, הרופאים הישראלים שעליהם הוטל צו איסור יציאה מרומניה הם ד"ר נתן לויט מהיחידה להפריה חוץ רחמית בביה"ח 'בני ציון' בחיפה וד"ר גניה זיסקינד, מנהלת המעבדה להפריה חוץ גופית בבית החולים.

יונתן רוזנצוויג, המזכיר השני בשגרירות ישראל ברומניה מסר לוואלה! חדשות, כי שאר הישראלים ששוחררו עושים את דרכם חזרה ארצה וש"השגרירות בקשר רציף עם הרשויות המקומיות והקונסול מתעדכן באופן שוטף בההתפתחויות בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully