וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקוי החמה של המאה - והעולם עוצר נשימתו

טלי גולדשטין

21.7.2009 / 10:37

למי שיש את האמצעים, מומלץ לקפוץ על מטוס ולטוס לשנחאי עוד היום לקראת ליקוי החמה הארוך ביותר במאה הנוכחית שצפוי להתרחש מחר. האסטרולוגים נערכים לנורא מכל

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

מיליוני בני אדם ברחבי אסיה יצפו מחר (רביעי) בליקוי החמה הארוך ביותר במאה הנוכחית. חלקים נרחבים בהודו ובסין, העיר שנחאי ואיי דרום יפן ישקעו בחשכה למשך כחמש דקות. המוני חובבי אסטרונומיה ומדענים עושים דרכם כדי לצפות באירוע החד-פעמי.

האסטרונומים מקווים כי הליקוי יחשוף מידע חדש על השמש, אך האסטרולוגים דווקא חוזים כי העולם כולו ישקע בתוהו ובוהו. בהודו מייעצים לנשים בהריון להישאר בתוך הבית כדי להימנע מהקרניים הבלתי נראות של השמש.

את הליקוי יראו בתחילה עם שחר בהודו מצפון לעיר מומביי. לאחר מכן, מומלץ לנדוד מזרחה לאורך הודו, נפאל, מיאנמר, בנגלדש, בהוטן וסין עד האוקיינוס השקט. הליקוי ייראה מכמה איים בדרום יפן ולבסוף באי ניקומארורו שבקיריבאטי. בחלקים אחרים של אסיה הליקוי ייראה רק בחלקו.

האסטרונומים מקווים שזו תהיה ההזדמנות שלהם לצפות בהילת השמש, טבעת לבנה הרחוקה מיליון ק"מ מפני השמש. ליקוי החמה הקודם, שחל באוגוסט 2008, נמשך שתי דקות ו-27 שניות. ליקוי החמה הנוכחי יימשך שש דקות ו-39 שניות.

אות מבשר רעות

ליקוי חמה נחשב בעיני קיסרי סין בעבר כאות מבשר רעות ואסטרולוגים חוזים השפעות שליליות גם הפעם. ליקוי חמה מלא מתרחש כאשר הירח מסתיר את השמש על ידי כך שהוא עובר בינה לבין כדור הארץ. ליקויי חמה נחשבים באופן מסורתי כאירועים מבשרי רעות. "בזמן העתיק, הסינים האמינו שדרקון או כלב שמימיים בולעים את השמש במהלך הליקוי", אמר פיטר סו, מאסטר פאנג שווי מהונג קונג. "הם נהגו להכות בתופים ובמחבתות כדי להפחיד והבריח את החיות", הסביר.

ליקויי החמה נחשבו בעבר גם כאותות החוזים את עתיד הקיסרים. האגדה מספרת כי באלף השלישי לפנה"ס, ראשם של שני אסטרולוגים סינים נערף לאחר שלא הצליחו לחזות את עתידו של אחד הקיסרים בעקבות ליקוי חמה. אסטרולוגים במערב האמינו כי לליקוי יש כוח להתחיל ולעצור מלחמות, לפתור חידות מדעיות ולגרום לרעידות אדמה ושיטפונות.

  • עוד באותו נושא:
  • ליקוי חמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully