וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרוזים ביש"ע: "לומדים מהחרדים - מנצחים במאבק"

פנחס וולף, יהושע בריינר וניר יהב

21.7.2009 / 12:30

בכרוזים שהופצו הלילה בהתנחלויות נקראו התושבים להתנגד בכוח לכל פינוי מאחזים, והיום עקרו מתנחלים עצי זית סמוך לכפר בורין. בעיתון הארץ פורסם כי מערכת הביטחון נערכת לפינוי כל ההתנחלויות ביממה אחת

כרוזים שהופצו אמש (שלישי) בכמה התנחלויות קוראים לתושבים להתנגד בכוח לפינוי המתוכנן של המאחזים הבלתי חוקיים. בכרוז, שהופץ תחת הכותרת 'לומדים מהחרדים - מנצחים במאבק', עליו חתומים "תושבים מיהודה ושומרון" נקראים המתנחלים להתעמת עם משטרת ישראל וכוחות הצבא. "במדינת ישראל רק מי שהופך שולחן מנצח. כך עשו הערבים באינתיפאדה וקיבלו רשות טרור על מגש של כסף, כך פעלו החרדים במאה שערים ומשטרת ישראל התקפלה. הגיע הזמן להפנים ולהבין: באהבה לא מנצחים מאבק! בחיבוקים לא משיגים דבר. רק בכוח ננצח!". נכתב.

"לצערי דוחקים את הצעירים שלנו למעשים קשים", אמר בתגובה פעיל הימין איתמר בן גביר, "ביבי וברק יישאו באחריות על מעשיהם החמורים שמבעירים את השטח ויוצרים תסיסה".

מקורות פלסטיניים דיווחו כי שלושה מתנחלים כרתו בצהריים עצי זית ליד הכפר בורין הסמוך לשכם. על פי המקורות, הצבא והמשטרה הגיעו למקום, הנמצא מתחת להתנחלות יצהר, והמתנחלים שהיו רעולי פנים ברחו מהמקום.

בתוך כך פרסם עיתון הארץ כי בצה"ל נערכים לפנות את כל 23 המאחזים הבלתי חוקיים ביממה אחת ובמערכת הפוליטית מיהרו להגיב על הפרסום. ח"כ אופיר פינס (העבודה), אמר כי "אין ספק שאם שר הביטחון אהוד ברק יפנה בלילה אחד את כל 23 המאחזים, זה יהיה צעד מאוד חשוב".

עוד אמר ח"כ פינס כי "חשיפת התוכנית מעמידה בספק רב את עצם יכולת הביצוע כי ההפתעה דלפה. כל כך הרבה מילים נשפכו על המאחזים, אם היינו מפנים באמצעות מילים לא היה נשאר זכר מהמאחזים, אבל אנחנו ממתינים למעשה נחוש ונחרץ. עד היום המעשים היו מזגזגים ורופסים ולא עקביים. הפרסום מצביע על שינוי מגמה מילולי, השאלה אם יהיה שינוי מעשי. אני שומר על ספק זהיר".

מתנחלים: יו"ש אינו גוש קטיף

ח"כ דני דנון (הליכוד) הגיב בחריפות לפרסום. לדבריו, "ממשלת הליכוד בראשות בנימין נתניהו לא תיתן את ידה לפינוי המוני של מתיישבים ביהודה ושומרון". עוד אמר דנון כי "אף אחד לא רוצה לראות את תמונות עמונה בשנית. אני מאמין בהידברות עם הנציגים מיהודה ושומרון לצורך הסרת נושא המאחזים. בנושא זה, האחריות אינה נעצרת אצל שר הביטחון. היא מוטלת על הממשלה כולה והעומד בראשה".

מנכ"ל מועצת יש"ע פנחס ולרשטיין שהתייחס אף הוא לפרסום, אמר כי מדובר בתוכנית הזויה. ולרשטיין אמר בגלי צה"ל כי "ראש הממשלה התחייב חד משמעית להידבר ולנסות להגיע להבנות והסכמים. אם ירצה לדבר אנחנו נהיה פרטנרים לשיחה. התאריך שזה מתפרסם הוא עיתוי מאוד מעניין, היום זה 4 שנים לעקירת היישובים בגוש קטיף ובצפון השומרון. סה"כ במאחזים יש 8,000 נפש. מעל 500 בתי קבע שרובם נבנו ע"י מדינת ישראל. זה יותר גדול מההתנתקות".

מתנחלים ששמעו על הפרסום לפינוי המאחזים בתוך יממה, מסרו בתגובה כי "יהודה ושומרון איננה גוש קטיף וכנראה שבמערכת הביטחון שכחו את זה. הם כבר התרגלו לפינוי מהיר כמו שעשו בהתנתקות, אבל מבחינתנו נגמרו הימים של 'באהבה ננצח'. אם יפנו אותנו, לא יתפסו אותנו מתחבקים עם המפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully