וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: הוארך מעצרם של הרופאים הישראלים

מעצרם של שני רופאים ישראלים החשודים בסחר בביציות ברומניה הוארך ב-29 ימים. כלי התקשורת ברומניה דיווחו כי שאר המעורבים בפרשה יחזרו לישראל

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט)

בית משפט מקומי האריך היום (שני) את מעצרם של שני ישראלים העצורים ברומניה למשך 29 ימים, ועל שני ישראלים נוספים הוטל צו איסור יציאה מהמדינה. כך מסר היום יונתן רוזנצוויג, המזכיר השני בשגרירות ישראל ברומניה לוואלה! חדשות.

על פי דיווחי התקשורת המקומית, שני העצורים הם רופאים ישראלים. שני הישראלים עליהם הוטל צו איסור יציאה מרומניה הם פרופ' נתן לויט מהיחידה להפריה חוץ רחמית בביה"ח 'בני ציון' בחיפה וד"ר גניה זיסקינד, מנהלת המעבדה להפריה חוץ גופית בבית החולים.

רוזנצוויג הוסיף כי שאר הישראלים ששוחררו עושים את דרכם חזרה ארצה וש"השגרירות בקשר רציף עם הרשויות המקומיות והקונסול מתעדכן באופן שוטף בההתפתחויות בפרשה".

אתמול נעצרו ברומניה 30 ישראלים, לאחר שהגיעו למרפאה לצורך טיפולי הפריה. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הישראלים נעצרו בעקבות פשיטה של המשטרה על מרפאה בבוקרשט, בירת רומניה, על פי החשד אנשי המרפאה עסקו בסחר בביציות. לדברי ויקטור זוטה, מנהל הסוכנות הלאומית להשתלות, המרפאה פועלת בניגוד לחוק וכבר הייתה מעורבת בפרשיה דומה לפני שבע שנים.

ברשת המרכז הרפואי לפוריות מסבירים, כי בישראל לא ניתן למכור ביציות תמורת תשלום. העברת הביציות בין אישה לאישה צריכה להתבצע כתרומה. לכן הבעיה של הנשים בישראל אינה תג המחיר של הביציות, אלא התקנה שמתירה הוצאת ביציות רק מנשים שעוברות טיפול פוריות בעצמן. עוד ציינו ברשת, כי מובן שאף אישה שעוברת טיפולים לא תעביר את הביציות לאחרת. אם האישה שעוברת טיפולים הרתה כבר ונשארות ביציות - הן נשמרות בהקפאה למקרה שאותה אישה תהיה מעוניינת בילד נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully