וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטכ"ל בקום המדינה והיום - מצאו ההבדלים

יהושע בריינר

20.7.2009 / 16:54

פורום המטה הכללי התקבץ בבית הנשיא לשיחזור התמונה ההיסטורית של דוד בן גוריון עם הפורום שכיהן בשנת 48'. הנשיא שמעון פרס חלק עם חברי המטכ"ל הנוכחי כמה סיפורי עבר

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

פורום המטה הכללי של צה"ל התכנס הבוקר (שני) בבית הנשיא, כאשר סיבת הכינוס השבועי הייתה שיחזור התמונה ההיסטורית של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון על מדשאת בית הנשיא ביחד עם פורום המטכ"ל שכיהן בשנת 48'. לפני כן הספיק פרס להציג בפני אשכנזי תמונה בה הוא מצולם בקבלת דרגות קצונה מידי הרמטכ"ל דוד אלעזר בשנת 73'. אשכנזי עצמו שהופתע לגלות את עצמו בתמונה, נזכר בימים שלאחר מלחמת יום הכיפורים והודה לנשיא פרס על האירוח.

הנשיא סיפר כי עקב אחר אשכנזי עוד כשהיה קצין צעיר, ולדבריו כבר אז ניבאו לו גדולות. "יש לך מניית יסוד בצה"ל מיום הקמתו", השיב אשכנזי לפרס, "אתה באופן אישי אחראי לרוחו, דמותו ועוצמתו של צה"ל. אני יכול לומר לך שהפורום הזה מבין את האחריות שמונחת על כתפיו ומהיכרותי איתם אני יכול לומר לך שהאחריות על ביטחון המדינה מופקדת בידיים אחראיות. גם היום צה"ל הוא הערובה לקיומה של מדינת ישראל וכולנו מבינים זאת".

פרס עצמו הפליג בפני הפורום בסיפורי הקמת צה"ל, ודאג להחמיא גם לאורחים. "אין עוד עם בו ישנה קבוצה כזאת של אלופים. הכרתי את כל הרמטכ"לים והאלופים שהיו מאז הקמת המדינה, ואני יכול לומר שהצבא היום נמצא במצב הטוב ביותר שאפשר לעלות על הדעת. אני יכול לומר בקול רם וברור שצה"ל הוא צבא שסייע רבות לכך שהמציאות עלתה על החזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully