וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להתפרצות שפעת החזירים בירוחם

רמי שני ונעמה טלמור

20.7.2009 / 17:43

עד כה אובחנו בישוב שישה בני אדם שלקו במחלה, אך קיים חשד שכמות החולים במגפה גבוה יותר והגיע כבר ל-30. ראש המועצה מצנע: "ממשיכים בשגרה"

חשש להתפרצות המונית של שפעת החזירים בירוחם: בישוב אובחנו עד עתה שישה בני אדם שלקו במחלה, וקיים חשד שכמות החולים במגפה גבוהה יותר והגיעה כבר לשלושים.גורמים בכירים בירוחם אף טוענים כי מספר החולים הגיע כבר לחמישים. "אנחנו בקשר עם משרד הבריאות, ממנו אנחנו מקבלים הנחיות מה לעשות", סיפר הערב ראש המועצה הממונה של ירוחם, עמרם מצנע. לדבריו, "אנחנו יודעים, שמרבית החולים, נפגעו באופן קל וחלקם כבר עבר את שלב המחלה. שתי קופות החולים שבעיר פועלות לטיפול בהתפרצות".

מצנע סיפר שהמועצה ביקשה ממשרד הבריאות הנחיות כיצד לנהוג ואם לבטל אירועים הקשורים לפעילויות קיץ ונענתה בשלילה: "ביקשנו לדעת אם צריך להפסיק קייטנות או לבטל פעילויות. אמרו לנו לא לשנות שום תכנית. למעשה, גורמי משרד הבריאות הנחו אותנו להמשיך בפעילות השגרתית", אמר מצנע.

התפרצות המגיפה התגלתה בקרב תושבים שהיו בקייטנה של המתנ"ס המקומי, כאשר רוב החולים הם מדריכים. החולים, לגביהם הוברר באופן סופי שהם לקו במחלה הועברו לטיפול רשויות הבריאות ודיווח על כך הועבר למשרד הבריאות: "אנחנו פועלים עם הרופא המחוזי ומבצעים את ההנחיות שלו", אמר מצנע. "זה כולל בעיקר לשמור על היגיינה אישית, לבודד את הנפגעים בביתם וכדומה. אחד הנדבקים נשלח לבית חולים כי הוא חולה כרוני אולם הוא שב הביתה אחרי שעה. יש לציין שכל משפחה שבה התגלה חולה, נדרשה לקיים את ההנחיות".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור אבי ישראלי הוציא בתחילת חודש יולי חוזר לפיו לא יערכו יותר בדיקות פרטניות לכל מי שמעיד כי הוא חולה במחלה אלה רק בדיקות מדגמיות. לדבריו, כך יוחלט מי יקבל את תרופת הנגד לשפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully