וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כל כך הפחיד את אנשי השב"כ בבילעין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.7.2009 / 14:39

צלם וידאו מבילעין נעצר אתמול והועבר לחקירה בשב"כ בעקבות צילומים שקיים במהלך הפגנות בכפר. "אין לי מושג למה נעצרתי, אולי השב"כ וצה"ל חושבים שאני מסוכן להם"

האם צלם מבילעין מפחיד את השב"כ והצבא? עימאד בורנאט, צלם וידאו פלסטיני תושב בילעין, נעצר אתמול (ראשון) בארבע וחצי לפנות בוקר, והועבר למחנה הצבאי עופר לחקירת שב"כ שארכה שבע שעות. במהלך החקירה נשאל בורנאט על הצילומים שלו, על מעסיקיו, ועל מטרת הצילומים. "אין לי מושג למה נעצרתי, אולי השב"כ וצה"ל חושב שאני מסוכן להם", אמר לוואלה! חדשות.

"בארבע וחצי בבוקר הגיעו כמה חיילים לבית שלי, והתחלתי לצלם אותם עם מצלמת הווידאו שלי", סיפר בורנאט, צלם וידאו מוכר בבילעין, שעבד בעבר עבור סוכנות הידיעות רויטרס. "הם התחילו להתרגז ודרשו ממני להפסיק לצלם בטענה שזה שטח צבאי סגור. אמרתי להם שזה הבית שלי, שאני עיתונאי ושמותר לי לצלם כאוות נפשי. אחרי שתי דקות הם הורידו את המצלמה בכוח ולא אפשרו לי לצלם".

בורנאט סיפר כי במהלך החקירה, שנמשכה שעות ארוכות, הוא נשאל מה הוא עושה עם הצילומים, עבור מי הוא עובד, היכן הוא מקרין אותם ולמי הוא מעביר אותם. "בחמש השנים האחרונות אני מצלם את מה שקורה בבילעין ומעביר אותם לערוצי טלוויזיה שונים שקונים אותם", אמר. "אינני יודע למה זה מהווה עילה למעצר. אולי העובדה שאני מעביר צילומים שמוכיחים שהצבא יורה באנשים מסכנת את הצבא והשב"כ ומפחידה אותם".

מהשב"כ נמסר בתגובה כי "עימאד בורנאט הובא לתשאול כעד במסגרת טיפול פלילי במעורבים בהפרות סדר בבילעין. פרטי המקרה הועברו לבדיקת הגורמים הרלוונטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully