וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר של פינוי המאחזים: שריפת שדות בגדה

יהושע בריינר וניר יהב

20.7.2009 / 12:01

המנהל האזרחי פינה מבנים במאחזים בלתי חוקיים באזור רמאללה. המתנחלים קראו לביצוע פעולות "תג מחיר" ומאוחר יותר דיווחו הפלסטינים על הצתת שדות ופציעת שניים מאנשיהם

גל של הצתות בצהרים (שני) בשטחים חקלאיים בכפרים ערביים סמוך להתנחלות יצהר. במערכת הביטחון חושדים כי מדובר בהצתות שביצעו מתנחלים בתגובה לפינוי מאחזים מוקדם יותר. מקורות פלסטינים דיווחו כי מתנחלים הציתו עשרות דונמים של אדמות פלסטיניות בסמוך לכפרים תל ומאדמא מדרום לעיר שכם. בנוסף, לדברי ארגון זכויות האדם "יש דין", מתנחלים שרפו שדות בכפרים בורין ועסירה, הסמוכים לשכם. עוד דווח, כי מתנחלים פצעו באורח קל שני פלסטינים באותו אזור.

למקום הגיעו כוחות של משטרה וצבא שחוקרים את המקרים. כבאיות פלסטיניות מנסות להשתלט על האש.

אנשי המנהל האזרחי הרסו הבוקר מבנים בלתי חוקיים במאחז מעלה דני הסמוך להתנחלות מעלה מכמש, מזרחית לרמאללה. כמו כן הרס המנהל קראוון במאחז עדי עד שבחבל בנימין. בכוונת הכוחות לפנות גם מבנים במאחז הלא חוקי נוף ירדן, שסמוך לשילה.

עד כה לא נרשמה התנגדות מיוחדת להריסה, על אף שעשרות מתנחלים הגיעו לעדי עד. עם זאת, המתנחלים שיגרו מסרונים הקוראים לבצע פעולות בתגובה על הריסת המבנים. המתנחלים מכנים פעולות אלו "ערבות הדדית".

לגבות מחיר אישי מיושבי המאחזים

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר בתגובה לאירועים כי "על רשויות אכיפת החוק להוריד את הכפפות במאבק באלימות המתנחלים. יש לגבות מחיר אישי מיושבי המאחזים הבלתי חוקיים ומראשי נוער הגבעות אשר מעודדים פרעות בפלסטינים".


גם ארגון זכויות האדם "יש דין" התייחס לאירועים האלימים שהיו היום בגדה המערבית. לטענת הארגון, "עד שמפקדי צה"ל ומשטרת ישראל לא יפנימו שראשי הפורעים היהודיים מתכוונים להצהרותיהם בדבר פגיעה בחפים מפשע במטרה לסכל את מדיניותה של ממשלת ישראל, נמשיך להיות עדים לכישלונות של גופי אכיפת החוק במניעת מעשים אלו והפלסטינים ורכושם ימשיכו להיות הפקר".

מנגד, ועד מתיישבי בנימין תקף את שר הביטחון אהוד ברק בעקבות הריסת מבנים בלתי חוקיים במאחז דני הסמוך להתנחלות מעלה מכמש. "אהוד ברק מנסה להבעיר את השטח ומצליח, הפרובוקציות שלו בשבועות האחרונים והיום נועדו להכשיר את השטח לגירוש יהודים. חבל שממשלת ימין מאפשרת לגורמי השמאל שבתוכה לחבל במפעל ההתיישבות היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully