וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריכת אופקים תפצה בדואית שסולקה מהמקום

רמי שני

20.7.2009 / 11:55

מנהל הבריכה העירונית של אופקים יחויב לשלם פיצויים לאישה שטענה: "הוא דרש ממני להסתלק כי אני עם כיסוי ראש". המנהל: "הבטחתי לרב שלא אכניס נשים"

מנהל הבריכה העירונית של אופקים יצטרך לשלם פיצוי בגובה עשרת אלפים שקל למשפחה מרהט, שסולקה מהבריכה בקיץ שעבר. כך פסק אתמול (ראשון) בית המשפט השלום בבאר שבע. לדברי אם המשפחה, "מנהל הבריכה דרש מאיתנו שנסתלק משם, בטענה שאני עם כיסוי ראש והדבר מבריח את הלקוחות שלו". בעקבות דברי המנהל הגישו האם ובעלה תביעה לבית המשפט.

בתצהיר שהגישה אם המשפחה עפרה מלאחי לבית המשפט, כתבה שלא התכוונה כלל להיכנס למי הבריכה, אלא רק לשבת לצדה ולהשגיח על הבת הקטנה. היא אישרה שראשה היה מכוסה במטפחת (להבדיל מרעלה שמכסה את הפנים) וכן כי לבשה גלבייה בדואית מסורתית אשר כיסתה את גופה. בני המשפחה טענו בתביעתם, אותה הגישו באמצעות עורך הדין יעקב לביא, כי הסילוק מהבריכה נעשה מחמת אפליה על רקע גזע, דת ולאום, וכי בנסיבות העניין, יש לחייב את הנהלת הבריכה לשלם להם פיצויים עונשיים, בין היתר לאור חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

התביעה הוגשה נגד עיריית אופקים, מנהל הבריכה ציון פרץ והחברה לפיתוח אופקים, 'אופקים חדשים'. "הנתבע דרש שהיא תסיר את כיסוי הראש שלה, ומשזו סרבה, סילק את התובעים מהבריכה והציע להם לחזור לבריכה אחרי שעות הפעילות הרגילות, החל מהשעה 17:00", נכתב בתביעה.

"יש ממש בתביעת המשפחה"

לדברי פרץ, הוא פתח את הבריכה באותו יום באופן מיוחד על פי בקשה טלפונית של רב, שביקש להגיע עם ששת ילדיו והוא אף הבטיח לאותו רב, שהוא ימנע כניסה של נשים לבריכה במועד שבו יגיע.

"אני קובע שיש ממש בתביעתם של בני המשפחה כלפי מפעיל הבריכה, אשר ביצע כלפיהם עוולה אזרחית, משסירב לאפשר לאם המשפחה להיכנס לבריכה", כתב השופט עידו רזין בפסק הדין. "בענייננו מדובר בהפרדה שאיננה מוצדקת, כאשר סוגרים בריכה שלמה לטובת משפחה אחת, מבלי לתת התראה מוקדמת, ביישוב שאין בו בריכה נוספת, במהלך תקופת הקיץ, בהתחשב בטמפרטורה הממוצעת באזור הדרום, בהתחשב בחופש הגדול ובהיעדר קיומה של חלופה סבירה אחרת", הוא הוסיף.

מנהל הבריכה מסר בתגובה שהוא לא מבין כיצד השופט הגיע להחלטתו. "לא סילקתי אותם בגלל גזענות או משהו כזה. צריך להבין, שכשרב מגיע עם התלמידים או הילדים שלו, אסור לנשים להיכנס למים", הוא אמר, "הפשרה הזאת כלל לא מקובלת עלי ואני אתייעץ עם עורך הדין שלי איך להגיב על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully