וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברווזים ברווזים בואו הביתה

20.7.2009 / 10:45

דמות הברווז של דודו גבע היתה מקור השראה לרבות מהעבודות בתחרות הקריקטורה והאיור שנערכה לרגל חגיגות ה-100 לתל אביב. גם האיור הזוכה של צחי פרבר מושפע

צחי פרבר זכה במקום הראשון בתחרות הקריקטורה והאיור שיזם אתר מנהלת המאה של תל אביב-יפו כחלק ממערך הפעילויות לרגל שנת ה-100.

במסגרת התחרות הזמין אתר המנהלת מאיירים, קריקטוריסטים וכל מי שאוהב לצייר – לשלוח קריקטורה או איור בנושא תל אביב-יפו. מתוך עשרות העבודות שנשלחו בחרה ועדת השיפוט של מנהלת המאה עשרה איורים נבחרים ואלה עמדו להצבעת הקהל. באופן לא ממש מפתיע, האיורים שקיבלו את מירב הצבעות הגולשים שילבו את הברווז של המאייר דודו גבע ז"ל, אשר הלך לעולמו ב-2005 ואחראי ליצירת כמה מסמליה המובהקים של תל אביב.

העבודה של פרבר "ביצה על הגג" מושפעת באופן ישיר מעבודותיו של גבע. "התחלתי לצייר בגלל דודו גבע", מספר פרבר. "כלומר, ציירתי עוד כשהייתי ילד, וגם אהבתי לקרוא סדרות מתורגמות של קומיקס (כמו 'פופאי' או 'טין-טין'). אבל כשראיתי את 'יוסף ואחיו' במקומון 'העיר', ולאחר מכן את 'שירת הברווז' בעיתון 'חדשות', נכבשתי לגמרי. היה משהו בשפלות הרוח של העוף הסיבי הזה, במאבק העיקש וחסר הסיכוי, ובהשלמה עם הגורל, שהזדהיתי עמו לחלוטין. הרי כולנו, אם נרצה או לא נרצה, ברווזים אחד-אחד, עם התחלה ידועה ומוכרת מראש וסוף מר".

דמות הברווז של גבע זכתה לתהילה מחודשת מאז הוצבה לפני כשנה וחצי על גג העירייה. "בשבוע הספר בשנה שעברה הגעתי בשעות הערב עם שני בניי הצעירים לכיכר רבין בתל-אביב", אומר פרבר. "הילדים נשאו את פניהם לשמיים והביטו כמהופנטים בברווז הצהוב והמואר המרקד על גג העירייה. מסתבר שהרוח נשבה בשמיים, הכבלים נמתחו, והברווז רטט בקצב. הסברתי לילדים על הברווז, על בית העירייה - מקום משכנה של מחלקת המים ושל יוסף הפקיד - ועל דודו גבע, יוצרם של כל אלה, שאינו עימנו עוד".

פרבר הינו מאייר וכותב בוגר בצלאל. הוא מציג בתערוכות רבות וזכה בפרסים על עבודותיו . בין היתר עבד כמעצב דמויות לסדרת הטלוויזיה החרצופים. בנוסף הוא מרצה בבצלאל, אוצר במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס ומאייר למגזינים ולעיתונים.

במקום השני בתחרות זכתה תמר הוכששטר בת 24 מירושלים, עם הציור "ברווז על חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully