וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטרגייט - עכשיו המכירה הפומבית

טלי גולדשטין

20.7.2009 / 17:14

מלון ווטרגייט, שהתפרסם בשל התפקיד שמילא בנפילתו של הנשיא ריצ'רד ניקסון, זקוק לשיפוצים ויעמוד למכירה פומבית במחיר מציאה

מלון ווטרגייט ההיסטורי יעמוד למכירה פומבית מאוחר יותר היום (שני). המלון, שהתפרסם בשל התפקיד שמילא בנפילתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ריצ'רד ניקסון, אינו פעיל מאז 2007 ובעליו הנוכחיים פשטו רגל לאחר מאבק עם התושבים המקומיים לגבי תוכניות לשפצו. התאריך הסופי לעיקול הבניין פג בשבוע שעבר ועתה המלון צפוי להחליף בעלים.

הבנק שעיקל את המלון מקווה כי הקונים הפוטנציאליים יימשכו לערך ההיסטורי שלו, במיוחד על רקע העובדה שהמכירה תיערך באותו שבוע בו נחת האדם הראשון על הירח ושדרן הטלוויזיה האגדי וולטר קרונקייט מת.

כיום, המלון מוזנח והלובי שלו מלא ברהיטים שבורים. הוא ממתין לשיפוץ בשווי 170 מיליו דולר. לפי הערכות, המלון בן 12 הקומות ו-251 החדרים עשוי להימכר במחיר של כ-1.5 מיליון דולר בלבד.

הפרשייה החמורה ביותר

מלון ווטרגייט נכנס לדפי ההיסטוריה האמריקאית כשנחשף כי אנשי ניקסון ישנו בו לפני שפרצו למשרדי המפלגה הדמוקרטית ב-1972 כדי לשתול במקום אמצעי ציתות. את הפשע חשפו שני עיתונאים של ה"וושינגטון פוסט", בוב וודוורד וקארל ברנסטין, ומשם קצרה היתה הדרך עד לצמרת הבית הלבן.

הפרשייה הפוליטית החמורה ביותר בתולדות ארה"ב, פרשת "ווטרגייט", שלטה בכותרות במהלך רוב שנת 1973. במהלך חשיפתה ההדרגתית, והגילוי של המעורבות ההולכת וגדלה של ממשל ניקסון בפרשייה, הזדעזע הציבור האמריקאי לגלות את רמת הזלזול במערכת המשפטית האמריקאית בדרגים הגבוהים ביותר של הממשל. בסופו של דבר, לא רק עליונות שלטון החוק עליו מתבססת החברה האמריקאית, אלא גם נשיאותו של ניקסון עמדו במבחן והביאו לשקיעתה של ארה"ב כולה במשבר פוליטי חסר תקדים.

ב-1 במרץ 1974, חבר מושבעים גדול, שמנה 23 אזרחים אמריקאים, קבע כי מזימה פלילית נרקמה בדרגים הגבוהים ביותר של ממשל ניקסון. ב-5 באוגוסט 1974, המועצה השופטת של בית הנבחרים הצביעה פה אחד להדיח את ניקסון על ידי עריכת משפט בסנאט. ניקסון לא רצה להיות הנשיא הראשון המודח על ידי הסנאט, ולכן ב-8 באוגוסט הודיע בנאום לאומה על התפטרותו. ממשיכו ג'רלד פורד העניק לו חנינה נשיאותית בטרם הרשעה, ובכך הסתיימו ההליכים כנגד ניקסון, והוא פרש מן החיים הציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully