וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 ישראלים נעצרו במרפאת הפוריות ברומניה

נעמה טלמור

20.7.2009 / 8:24

משטרת רומניה פשטה על מרפאה בבוקרשט ועצרה ישראלים שהיו בה בחשד לסחר בביציות. 28 מהם שוחררו בינתיים. משרד החוץ: "אנו עושים הכל להביא לסיום הפרשה"

30 ישראלים נעצרו אתמול (ראשון) ברומניה, לאחר שהגיעו למרפאה לצורך טיפולי הפריה. 28 מהם כבר שוחררו תמורת כופר עצמי, ואילו השניים הנוספים נותרו במעצר. אחת משני הישראלים שנותרו במעצר היא רופאה, ובנה התקשר אמש למשרד החוץ כדי לדווח על המקרה.

לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הישראלים נעצרו בעקבות פשיטה של המשטרה על מרפאה בבוקרשט, בירת רומניה, בחשד שאנשיה מכרו וקנו תאים אנושיים. לפי דיווחים ברומניה, חלק מהישראליות שנעצרו חשודות במכירת ביציות. לדברי ויקטור זוטה, מנהל הסוכנות הלאומית להשתלות, המרפאה פועלת בניגוד לחוק וכבר היתה מעורבת בפרשיה דומה לפני שבע שנים.

משרד החוץ אישר את פרטי הדיווח ומסר בתגובה: "כמעט כל הישראלים שוחררו ושבים ארצה. שניים נותרו במעצר, ואנו עושים הכל כדי לשחררם ולהביא לסיום הפרשה. השגרירות בבוקרשט עומדת בקשר עם הרשויות".

ברשת המרכז הרפואי לפוריות מסבירים, כי בישראל לא ניתן למכור ביציות תמורת תשלום. העברת הביציות בין אישה לאישה צריכה להתבצע כתרומה. לכן הבעיה של הנשים בישראל אינה תג המחיר של הביציות, אלא התקנה שמתירה הוצאת ביציות רק מנשים שעוברות טיפול פוריות בעצמן. עוד ציינו ברשת, כי מובן שאף אישה שעוברת טיפולים לא תעביר את הביציות לאחרת. אם האישה שעוברת טיפולים הרתה כבר ונשארות ביציות - הן נשמרות בהקפאה למקרה שאותה אישה תהיה מעוניינת בילד נוסף.

"הצורך להטריח לחו"ל את הנשים שנזקקות לתרומה נובע מהמגבלות של תרומת ביצית בישראל, שהופכות אותה לבלתי ישימה", אמר ד"ר איליה בר, "יו"ר רשת המרכז הרפואי לפוריות. "יש לקוות שהמדינה תחליט להסדיר מגבלות אלה ותאפשר לזוגות שעוברים טיפולים לעשות זאת במדינתם בצורה נעימה ונוחה, ללא טרטורים ועלויות כספיות מיותרות". עוד אמר ברק, כי המסלול שעוברים הזוגות קשה גם מבחינה פיסית וגם מבחינה רגשית, ואין שום סיבה להכביד עליהם לשווא.

  • עוד באותו נושא:
  • רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully