וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניאו נאצי שגורש: "מתכוון לשוב לישראל"

איילה חננאל

20.7.2009 / 7:39

מיקי מאיון, חבר הקו קלוקס קלאן, שנעצר בשבוע שעבר בתל אביב הורחק לארצות הברית. טרם המראתו מסר לוואלה! חדשות כי בכוונתו לשוב לישראל

מיקי לואיס מאיון, חבר בארגון הגזעני הקו קלוקס קלאן, שנעצר בשבוע שעבר בתל אביב הורחק אמש (ראשון) מהארץ על ידי מנהלת ההגירה של משרד הפנים. מאיון עלה על טיסה לארה"ב יחד עם שני מרשלים פדרליים ושני נציגים של סוכנות האף.בי.איי שהגיעו במיוחד לארץ על מנת ללוותו בדרכו חזרה לארה"ב, שם יועמד למשפט על הימלטות מדין ושריפת רכב של שופט. מאיון מסר לוואלה! חדשות כי הוא נוסע לארצות הברית על מנת לעמוד למשפט ולהפסיק להיות "נמלט" אך לדבריו, בכוונתו לשוב לישראל. מאיון הכחיש את חברותו לכאורה בארגון הגזעני "קו קלוקס קלאן" ובעבירות בהן הוא חשוד. לדבריו, הוא הופתע ממעצרו, אינו חש כל שנאה כלפי יהודים או שחורים, ונהנה מאוד משהותו בישראל. "אני אוהב את הארץ הזו ורוצה לחזור", הוא אמר.

מאיון נחקר על ידי המשטרה במשך מספר שעות בשבוע שעבר ובתום חקירתו, שוחרר חזרה למשמורת. משטרת ישראל הודיעה למנהלת ההגירה כי חקירתו של מאיון תמה ומבחינתה ניתן להוציא לפועל את צו ההרחקה. בנוסף נמסר כי בחקירתו של מאיון על ידי המשטרה לא היה נוכח עורך דין מטעמו. מדוברות משטרת ישראל לא הגיבו למידע ורק מסרו כי "מאיון נעצר לפי חוק הכניסה לישראל ולכן הינו באחריות מנהלת ההגירה ולא המשטרה". בנוסף סיפרו גורמים במשרד הפנים לוואלה! חדשות כי "בשבוע שעבר ביקר את מייקי בבית הכלא נציג השגרירות האמריקאית, אך לא ידוע לנו מה נאמר בפגישה". לוואלה! חדשות נודע מגורמים במשרד הפנים ובשב"ס כי משטרת ישראל ביקשה לחקור את מאיון טרם יורחק לארצות הברית.

יעל, חברתו הישראלית של מאיון, מסרה לוואלה! חדשות כי "אני רק רוצה שיניחו לי לנפשי. אמרתי לו שאני אוהבת אותו ושהוא יכול להתקשר אלי ומעבר לזה אני מעדיפה שלא להגיב". עם זאת, הוסיפה יעל כי יום לאחר מעצרו של מאיון הגיעה לבית הכלא מעשיהו ברמלה על מנת לבקרו, אך אנשי השב"ס לא איפשרו לה לראות אותו וככל שידוע לה לא התאפשר לו ליצור קשר עם הוריו. יעל הוסיפה כי ביקשה שיתאפשר לה לראות אותו טרם יורחק ולבקרו בבית הכלא, אך כי גם הפעם סורבה על ידי אנשי השב"ס.

חברו הטוב של מאיון בארץ, שסירב להזדהות, מסר לוואלה! חדשות כי ברצונו ש"מיקי יידע שאנחנו אוהבים אותו, מאמינים שהשתנה, ומאחלים לו בהצלחה ושאכן יישוב לארץ במהרה".

מדוברות משרד המשפטים נמסר כי בעת הדיון להרחקתו היה מאיון ללא כל ייצוג משפטי. גורמים ממנהלת ההגירה מסרו בתגובה כי "ככל הידוע לנו, מאיון ייצג את עצמו במהלך הדיון בבית המשמורת ועל פי חוק הוא רשאי לעתור תוך 72 שעות לבית המשפט נגד הרחקת, ורשאי כמובן להיפגש עם עורך דין על מנת לעשות זאת, דבר שככל היודע לנו לא עשה. בנוסף, לא פנו אלינו עורכי דין בדרישה להיפגש עימו". עוד אמרו הגורמים "על פי חוק הכניסה לישראל עצורים בשל שהייה בלתי חוקית בכלא המשמורת רשאים ברובם לשאת פלאפון אישי בעת המעצר, מסיבות הומניות, אך ככל הידוע לנו מאיון אינו רשאי להחזיק בפלאפון, אשר נלקח ממנו על ידי השב"ס".

עוד מסרו הגורמים כי "האינטרפול יצר איתנו קשר בשנית והם נחושים לבצע את ההרחקה בצורה כזאת שמאיון יועבר מידי יחידת עוז ישירות לידיי המרשלים האמריקאים". מהשב"ס נמסר בתגובה כי מאיון לא הוחזק כעציר רגיל במעמדו כשוהה בלתי חוקי וכי הוחלט להעבירו למעצר בבית הכלא "ניצן", כלא בו נמצאים עצורים פליליים מהמניין, וזאת למרות שמעמדו המשפטי לא השתנה ומאיון עדיין הוגדר רק כשב"ח הנמצא במשמורת בהמתנה להרחקה מהארץ.

ככל שידוע מהגורמים המעורבים בפרשה, מאיון טרם יצר קשר עם הוריו בפנסילבניה - אשר ככל הנראה נעצרו ע"י המשטרה האזורית בעיירתם סטנטון בחשד שסייעו לבנם להימלט מדין. וואלה! חדשות ניסתה ליצור קשר עם הוריו של מאיון אך מספר הטלפון הרשום על שמם בעיירה בה מתגוררים מנותק.

(עדכון ראשון: 21:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully