וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: יוחמר עונשם של עבריינים סדרתיים

פנחס וולף

19.7.2009 / 20:03

ועדת השרים לענייני חקיקה תמכה בהצעה של ח"כ יוחנן פלסנר לפיה ייגזר על אדם שהורשע בשלוש עבירות חמורות בטווח של 15 שנים, עונש מינימום של 12 שנות מאסר בפועל

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) לתמוך בהצעת החוק להחמרת ענישה לעבריינים סדרתיים. על פי הצעת החוק של ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), אדם שהורשע בביצוע שלוש עבירות חמורות בטווח של 15 שנים, ייגזר עליו עונש מינימום של 12 שנות מאסר בפועל.

בין העבירות שהחוק מגדיר כעבירות חמורות הן רצח, שוד ועבירות מין כמו אונס ומעשי סדום. לדברי ח"כ פלסנר, "לראשונה קיימת אפשרות ליצור שובר שוויון במאבק נגד הפשיעה המתגברת. אני מתכוון לקדם את הצעת החוק במהירות. יישומה יגביר משמעותית את רמת ההרתעה כלפי עבריינים".

טווח הזמן של 15 שנים יקבע על פי מועד ביצוע העבירה ולא על פי מועד ההרשעה. יחד עם זאת, הצעת החוק מותירה שיקול דעת בידי בית המשפט, בקובעה כי בנסיבות מסוימות שיפורשו בפסק הדין, רשאי הוא להפחית מהעונש המנדטורי המוצע עד למינימום של חמש שנות מאסר בפועל.

בדברי ההסבר לחוק מציין ח"כ פלסנר כי "ענישה המחמירה עם עברייני אלימות חוזרים הוכחה כאפקטיבית במדינת קליפורניה שבארצות הברית, על אף הביקורות השונות שהועלו נגדה. כמו כן, הטלת עונשי מינימום על עבריינים ששבו וחזרו על עבירות בפעם השלישית מרתיעה עבריינים שכבר הורשעו ולכן אינה נתפסת כהרתעת יתר שעלולה לפגוע באזרחים שומרי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully