וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנער המשיך לאנוס ילדים כשהיה במעצר בית"

איילה חננאל

19.7.2009 / 18:51

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר 7 שנות מאסר על נער חרדי שאנס וביצע מעשים מגונים בשישה ילדים. דודתו של אחד הילדים שנאנסו : "זו תהיה צלקת בנפשו לשארית חייו"

"לא מובן איך למרות הכל וגם אחרי שהוגש נגדו כתב אישום, המשיך הנער לאנוס ילדים קטנים. חשבנו שאחרי שהגשנו תלונה והוא נעצר, לא יאלצו ילדים נוספים לעבור את מה שעבר האחיין שלי, אבל המדינה נכשלה והילד הזה המשיך לישיבה אחרת, ואנס ילדים נוספים, כשהוריו יודעים על מעשיו ולא מספרים לראשי הישיבה במה בנם מואשם", כך סיפרה היום (ראשון) לוואלה! חדשות יערה (שם בדוי), דודתו של הקורבן הראשון בשרשרת מעשי האונס והסדום שביצע נער חרדי.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום שבע שנות מאסר על נער חרדי בן 16 מהיישוב בית דגן, שהורשע כי אנס וביצע מעשים מגונים בשישה ילדים. הנער הואשם באונס שני ילדים ונשלח למעצר בית בישיבה בה למד, אך הועבר על ידי הוריו לישיבה אחרת תוך הפרת תנאי המעצר, ושם אנס ארבעה ילדים נוספים.

אחיינה של יערה היה בן שבע וחצי בעת שנפל קורבן למעשיו של הנער החרדי, אשר בעת ביצוע המעשה הראשון היה רק בן 14 וחצי. "האחיין שלי, שהיה אז בן שבע וחצי, הוא ילד שקט שנראה צעיר מגילו. באותו יום נורא, הוא שב הביתה מבית הספר ברגל. אנו גרים ביישוב קטן דתי ושקט. הנער החרדי הבחין באחיין שלי בעת שעשה את דרכו הביתה, ניגש אליו ותלש לו את המפתח מהצוואר וגרם לו לרוץ אחריו בשביל לקבל את המפתח בחזרה. האחיין רץ למקום בו הנער אנס אותו, מטרים ספורים מהבית. הוא הורה לו להוריד את המכנסיים וביצע בו מעשים מגונים, לאחר שאמר לו שרק כך יקבל את המפתח שלו בחזרה".

חודש לאחר המקרה הראשון והגשת התלונה במשטרה, אנס הנער ילד אחר, בן 10, אשר גם אותו אילץ להתלוות אליו לאותה הגבעה בה נאנס אחיינה של יערה. "עבר חודש שלם בהם המשטרה לא איתרה אף חשוד במעשים, עד שעוד ילד בן עשר נפל קורבן למעשיו של הנער החרדי. מסתבר שלאחר שאנס את הילד בן העשר, חייג הנער החרדי לאביו מהטלפון הנייד של הילד. הילד המסכן שכמו האחיין שלי, הבין שנפל קורבן למעשה נורא, סיפר להוריו על אשר אירע וגם הם מיהרו לתחנת המשטרה להגיש תלונה ולהגיש לשוטרים את הטלפון הנייד של הילד ממנו חייג הנער לאביו. האב אותר במהרה וכך נעצר הנער", סיפרה יערה.

"חשבנו שישימו קץ למעשיו"

"כאשר הוא סוף סוף נתפס חשבנו שישימו קץ למעשיו ושילדים אחרים לא יאלצו לעבור את מה שעבר האחיין שלי, שעבר טיפול ממושך והיה בטראומה קשה זמן רב לאחר האירוע". בעקבות שני המקרים, הוגש נגד הנער כתב אישום המייחס לו עבירות של אונס ומעשים מגונים בקטינים, אולם בינואר 2008, בעקבות תסקיר של קצין מבחן לנוער, הנער שוחרר למעצר בית, ולפי ההגבלות היה עליו לצאת מביתו שבבית דגן בלוויית הוריו בלבד ורק לישיבה בה למד בבני בברק.

אלא שהנער הפר את תנאי המעצר, עזב את הלימודים בישיבה בה למד ועבר לישיבה אחרת, אשר מנהליה לא היו מודעים למגבלות המוטלות עליו או לכתב האישום החמור שהוגש נגדו בגין מעשי אונס בקטינים. "מי שהיה ערב לשחרור היה מנהל הישיבה בה למד ובה נשלח למעצר בית", סיפרה יערה, "אלא שהוריו מיהרו להעביר אותו לפנימייה-ישיבה אחרת בבני ברק, מבלי ליידע את ראשי הישיבה החדשה בעברו של בנם, כך יצא שהנער המסוכן חזר לשוטט ברחובות ואנס ארבעה ילדים נוספים, כאשר כל פעם המקרים רק נהיו חמורים וקשים יותר. אני לא מבינה איך מלכתחילה הנער הזה, שכלל לא הביע חרטה נשלח למעצר בית, ועוד בזמן מעצר הבית אנס ארבע ילדים נוספים".

בין ארבעת הקורבנות שהנער אנס בהיותו במעצר בית, הייתה ילדה בת 5, אותה הוביל למחסן, שם אנס אותה. במקרה אחר ביצע עבירת מין בילד בן 7. המותקפים נפגעו קשות מהתקיפה המינית שגרמה להם ל"שבר קשה ביותר באישיות" והם סובלים מתסמינים גופניים חמורים, נכתב בתסקירים.

"מקווה שימצו את הדין עם ההורים"

הנער הורשע בביצוע מעשי סדום בילדים, מעשים מגונים, אונס ואיומים. בגזר הדין שניתן היום מתחו השופטים - שרה דותן, יהודית שיצר ושאול שוחט, ביקורת קשה על כך שהנער ביצע את עיקר העבירות כאשר היה אמור להיות נתון במעצר בית.

השופטים כתבו כי הם "מביעים זעזוע מהקלות הבלתי נסבלת בה הופרו תנאי שחרורו של נאשם מבלי שאיש מאלה האמורים לפקח עליו מטעם שירות המבחן והמשטרה יהיו מודעים להפרות - שתוצאותיהן הרסו נפשם של ארבעה קורבנות תמימים". השופטים גם הורו על העברת העתק מגזר הדין לפרקליטות מחוז תל-אביב, על מנת שזו תורה לבדוק כיצד אירע המחדל ובמידת הצורך תורה על נקיטת אמצעים כנגד האחראים לו.

"הפגיעה שאחיין שלי חווה הייתה קשה מאוד וכך גם הטראומה שהאירוע הותיר בו", סיפרה היום יערה לאור גזר הדין אליו הגיעו גם אחותה ומשפחתה, שבאו לראות במו עיניהם שהנער שביצע מעשים מגונים בבנם אכן נשלח הפעם אל מאחורי סורג ובריח. "אני יודעת ממשפחותיהם של יתר הילדים שהמעשים שביצע בהם חמורים ממה שביצע באחיין שלי, שהם במצב נפשי קשה מאוד. האחיין שלי כיום נראה על פניו בסדר, וזאת רק לאחר טיפול פסיכולוגי ממושך, אך ללא ספק זו תהיה צלקת בנפשו לשארית חייו. לאחר מתן גזר הדין, פנתה אליי ואל אחותי אימו של הנער החרדי בצעקות, וצעקה לעברנו ואל יתר ההורים של הילדים שנפלו קורבן למעשי בנה 'אני עוד אמצא אתכם! אתם תשלמו על זה!". אני מקווה שבפרקליטות ובמשטרה יבדקו איך זה שהוריו הסתירו והפרו את מעצר הבית של בנם וימצו גם איתם את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully