וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית היופי משעבדת גם ילדים בני שש

טלי גולדשטין

19.7.2009 / 17:51

עשרות אלפי ילדים בהודו, חלקם בגיל 6, עובדים בעבודת פרך בכריית חומר שמשמש חברות מערביות לייצור איפור. התמורה שמקבלים הילדים עבור עבודתם - בקושי 4 שקלים ליום

נשים ברחבי העולם מודעות כיום יותר ויותר לעובדה שמוצרי האיפור שלהן מיוצרים על ידי ניסויים בבעלי חיים. רבות בוחרות שלא לרכוש מוצרי טיפוח של חברות העושות ניסויים על בעלי חיים. אך מה בדבר מוצרי איפור שמיוצרים על גבם של ילדים קטנים, חלקם בני 6 בלבד? ארגון בצ'פאן בצ'או אנדולאן (BBA ) למען זכויות ילדים ליווה את כתבת ה"סאנדיי טיימס" בתחקיר על ניצול ילדים בתעשיית האיפור ההודית.

הודו מייצאת חומר הנקרא "מיקה" (mica), חלקיקי מיקה מומלצים ביותר למוצרי איפור, מכיוון שחלקיקים אלו מחזירים אור ומוסיפים זוהר למוצרים כגון אודם וצלליות. "מטריד מאד הדבר שילדות בנות שש מעורבות בחיפוש החומר המדובר כדי לגרום לנשים ברחבי העולם להיות יפות", אמר בוואן ריבהו, מהארגון. "קיים צורך בפעולות נוספות בהן ינקטו חברות הקוסמטיקה, הצרכנים והממשלות", הוסיף.

כתבת ה"סאנדיי טיימס" ניקולה סמית ראתה במהלך תחקירה את סוניה בת השש עומלת בשמש הלוהטת על מנת למצוא במכרה את האבנים המבוקשות בכדי להרוויח את ארוחת הצהריים שלה. לצידה, עבדה בת דודה גורי בת השמונה. בנוסף לשתי הילדות, 15 ילדים נוספים חיפשו בעפר אחר החומר. ילדים בגילאים אלו מנוצלים ללא בושה באזורים הנידחים ביותר של יבשת הודו על מנת שבמערב יחושו נשים כי הן יפות יותר בעזרת משיחת אודם קלה.

גם החברות באירופה מודעות לכך

"אם נצליח להרוויח 50 רופי ביום (כ-4 שקלים) נוכל לאכול. לפעמים אנחנו לא מרוויחים אפילו את הסכום הזה", סיפרה סיטה דאבה, אם ענייה שלה חמישה בנים, כולם עובדים עימה במכרה. סאנטו בן ה-12 סיפר כי הוא נאלץ לעבוד מאחר שאימו מתה ולאביו יש שחפת. "אני אוסף מיקה עם עוד ילדים. בשנה שעברה אחת הילדות נקברה באחת ממפולות העפר במכרה", אמר.

בהודו, זה אינו מנוגד לחוק שילדים יעבדו החל מגיל 14, ובעבודות מסוכנות כגון כרייה, מגיל 18. ארגון BBA, הפועל מג'ארקהאנד, מעריך כי עשרות אלפי ילדים עובדים במכרות בחיפוש אחר מיקה.

המסע מהג'ונגלים של ג'ארקהאנד, בו נעשית מרבית הכרייה הלא חוקית, למדפי החנויות הנוצצות במערב, ארוך ומזעזע. הפועלים מוכרים את מה שמצאו לסוכנים, המשחדים את המשטרה שתעלים עין מהפעילות הבלתי חוקית. הסוכנים מוכרים את התוצרת ליצואנים ומשם הוא מגיע לאירופה, ארה"ב והמזרח. עובדת העסקת ילדים קטנים בכרייה ידועה לכל הצדדים המעורבים.

חלק מהחומר מגיע לחברות מערביות, כגון יצרנית התרופות "מרק" הגרמנית. "מרק" אישרה שהיא יודעת כי ישנם ילדים שמועסקים בכריית מיקה. תגובתה הרשמית: "קשה לפקח אחר שרשרת האספקה באזורים הנידחים". רשת חנויות המזון "טסקו" הבריטית מוכרת מוצרים המכילים מיקה. "אנו לוקחים את האשמה שילדים מעורבים בשרשרת האספקה ברצינות. אנו עורכים חקירה בנושא" , נמסר מהחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully