וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה קשה רביעי של שפעת החזירים בישראל

נעמה טלמור

19.7.2009 / 15:46

גבר בן 44 אושפז היום במצב קשה לאחר שאובחן כחולה בשפעת החזירים. בבית החולים מיהרו להבהיר כי האיש חולה במחלות כרוניות ובעל מערכת חיסונית חלשה

אדם נוסף אושפז היום (ראשון) במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב. ממשרד הבריאות נמסר כי האיש, בן 44, חולה במחלות כרוניות רבות ובעל מצב חיסוני ירוד, ולכן הוא נמצא בקבוצת הסיכון להחמרה במחלת השפעת. בשבועות האחרונים אושפזו כמה חולים בישראל בעקבות התגלות מקרים קשים של המחלה.

בשבוע שעבר אושפזה גם יולדת בת 25 במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא, בעקבות סיבוך של מחלת השפעת. האישה נאלצה לעבור ניתוח קיסרי בגלל המחלה, ומצבה קשה. מצבו של התינוק הוגדר טוב. ד"ר בני דוידזון, מנהל "אסף הרופא", אמר לוואלה! חדשות, כי "היולדת הגיעה לידי צורך בניתוח קיסרי על רקע שנראה כדלקת ריאות לא טיפוסית. מצבה קשה. היא מונשמת ומורדמת. נלקחו ממנה כל הבדיקות. וירוס שפעת החזירים זוהה בוודאות. מצבה הצריך יותר ויותר עזרה נשימתית, ועל כן החלטנו לחלץ את התינוק בניתוח קיסרי. מצבו טוב".

בשבוע שעבר אושפז בן 22 במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שאובחן אף הוא כחולה בשפעת החזירים. ממשרד הבריאות נמסר כי מדובר בחולה סיעודי השייך לקבוצות הסיכון שעלולות ללקות במחלה, וכי מצבו של החולה מוגדר קשה והוא מונשם.

המקרה הראשון הקשה של שפעת החזירים התגלה אף הוא בתחילת השבוע שעבר, בעת שתיירת משבדיה אושפזה במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב. אמה של התיירת, לקתה אף היא במחלה והיא אושפזה במצב קל. טרם ברור האם השתיים נדבקו בשפעת בישראל או בחו"ל. עד כה אובחנו בישראל 1094 מקרים של שפעת החזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully