וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: חמאס מנסה להשתלט על מזרח י-ם

פנחס וולף

19.7.2009 / 14:34

בישיבת הממשלה השבועית עידכן ראש השב"כ את השרים בנוגע לתוכניות הפלסטינים לרכישת קרקעות במזרח ירושלים. דיסקין הזהיר בנוסף מפני חדירה של גורמי ג'יהאד עולמי לרצועה

בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) עדכן ראש השב"כ, יובל דיסקין, את השרים כי בתקופה האחרונה עושים הפלסטינים מאמץ לסיכול קניית קרקעות על ידי יהודים במזרח ירושלים. בנוסף, תאר דיסקין את ההתפתחויות בעניין עסקת שליט, בשיקום רצועת עזה ובשיחות הפיוס בין חמאס לפתח.

לדברי דיסקין בשב"כ "מזהים פעילות ענפה של הרשות הפלסטינית והמנגנונים לסיכול רכש קרקעות על ידי יהודים במזרח ירושלים. השייח' יוסוף אל קרדאווי, בכיר פוסקי ההלכה של תנועת האחים המוסלמים ויו"ר קואליציית הצדקה העוסקת במימון חמאס, הקצה 21 מיליון דולר לרכישת נכסים והקמת תשתית במזרח ירושלים באמצעות פעילי חמאס. סכום זה משמש למהלך רחב של התנועה לביסוס אחיזתה בעיר באמצעות רכישת דירות, קרקעות, בניית מוסדות צדקה וסיוע לתושבי מזרח ירושלים".

בסוגיית החייל החטוף גלעד שליט והיוזמה לחוקק חוק לפיו אסירים פלסטינים החברים בארגון שמחזיק בשבוי ישראלי לא יזכו לביקורי משפחות ("חוק שליט") , אמר דיסקין כי "אין צורך בהצעת חוק כזו מאחר שיש מספיק סמכויות לנציג השב"ס במערכת הביטחון [למנוע ביקורים]. זה מקשה על ניהול המדיניות הרצויה ולא מקל עליו". מזכיר הממשלה, צבי האוזר, שוחח עם יוזמי החוק וביקש לדחות כרגע את הצעת החוק משום ש"הנושא נדון בוועדה מקצועית ויש לאפשר לממשלה את מרחב התמרון הראוי". ראש הממשלה, בנימין נתניהו הבהיר כי "אנו עוסקים בנושא גלעד שליט ברציפות, ברצינות ובאינטנסיביות".

"פורשי חמאס מזדהים עם הג'יהאד העולמי"

עוד עדכן ראש השב"כ בישיבה, כי בימים הקרובים צפויים להיכנס 50 מיליון שקלים לרצועת עזה, והרשות הפלסטינית עתידה לקבל סיוע של 200 מיליון דולר להחזרת אגרות החוב שלהם. לדבריו, ישנן התבטאויות פומביות של בכירים בחמאס המעידות על מאמץ הארגון להצטייר כמי שמעוניין בסיום הסכסוך עם ישראל במודל של מדינה פלסטינית ריבונית בגבולות 67', תמורת הודנא ארוכת טווח.

דיסקין הוסיף שהנושא המדיני תופס יותר ויותר מקום אצל חמאס. עם זאת, אין בכך ביטוי לזניחת עקרונות יסודות אידיאולוגיים וזהותו הג'יהאדיסטית של החמאס. "הפניה לזירה המדינית קוראת תיגר על שליטתו הבלעדית של אבו מאזן בסוגיות הביטחוניות. חמאס גם עושה צעדים לביסוס ממשלו וקידום האיסלמיזציה ברצועה". דיסקין הוסיף כי "בשנתיים האחרונות קיימת כניסה של פעילים זרים המזוהים עם הזרם הזה לרצועה".

בנוגע למאמץ להביא לפיוס בין פתח לחמאס אמר דיסקין כי "במוקד ההצעה המצרית לפיוס ישנן שלוש סוגיות: הקמת "ועדת על" לשיקום הרצועה"; קיום בחירות ברשות הפלסטינית על בסיס תמהיל של בחירות אזוריות וארציות, ושיתוף פעולה ביטחוני בין פתח לחמאס באמצעות הקמת כוח משותף ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully