וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר סרוב מערער: "פחדתי מאבוטבול"

עדי שמחוביץ

19.7.2009 / 13:04

מנהל חדר המיון לשעבר, שהורשע בלקיחת שוחד מהעבריין אסי אבוטבול ונידון ל-15 חודשי מאסר ערער היום לביהמ"ש. "אבוטבול לא צריך היה לאיים. שתיקתו מאיימת"

ד"ר ג'קי סרוב, מנהל חדר המיון לשעבר בבית החולים איכילוב, שהורשע בלקיחת שוחד מהעבריין אסי אבוטבול ונידון ל-15 חודשי מאסר, הגיש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב את הטענות לערעור על הרשעתו ועל עונשו. בטענותיו, מתייחס סרוב, באמצעות עורכי דינו יהודה ויינשטיין, נבות תל צור, פרופ' דוד ליבאי ורווית צמח, להרשעת אבוטבול לפני כחודש ותהה "כיצד יכול היה בית משפט השלום לדחות את טענתו כי פעל מחמת פחד ושיתוק שאחז בו. הרי בהרשעתו של אבוטבול קבע בית המשפט המחוזי נחרצות כי אבוטבול הטיל אימה על סביבתו".

"שמו של אבוטבול הקפיא דמם של אנשים", נכתב בהרשעתו של אבוטבול. עורכי דינו טענו, כי "הרעיון כי רק איום פיזי מוחשי ומיידי, באמצעות נשק או אלימות מטיל אימה, התברר כמוטעה מן היסוד בכל הקשור לאסי אבוטבול. אבוטבול לא צריך היה להפנות לעבר המערער שום איום. שתיקתו מאיימת. עצם נוכחותו מאיימת וכל מה שסימל וייצג עבור סרוב, אדם נורמטיבי שמעולם בחייו לא הסתבך עם החוק, איום אחד גדול".

עוד טוענים הסנגורים כי בנסיבות המקרה, לא התקיימו היסודות הבסיסיים הנדרשים להוכחת עבירת השוחד. "בנסיבות אלה, לא התקיימו היסודות הבסיסיים ביותר הנדרשים להוכחת עבירת השוחד, קרי יסוד 'הלקיחה' ויסוד הכוונה הנפשית ליטול שוחד" ואף בית המשפט קבע כי סרוב נעדר מניע פלילי וכי לא תאוות בצע הניעה אותו".

טענה נוספת שמעלים הסנגורים מתייחסת לעמדת התביעה על הטענה כי סרוב סייע לאבוטבול בכך שזירז את הטיפול בו. הסנגורים טוענים כי לאבוטבול היה אינטרס הפוך – להאריך את השהות בבית החולים לאור זאת שהוא הפר מעצר בית והגיע לחדר המיון ללא אישור. ערעורו של סרוב יישמע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully