וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת ביה"ס נדבק בשחפת, להורים לא גילו

נעמה טלמור

19.7.2009 / 11:00

אם לילדה הלומדת בבי"ס יסודי בבאר שבע גילתה כי שרת בית הספר נדבק בשחפת. עם זאת, איש מבית הספר לא טרח ליידע את ההורים. את המורים דווקא יידעו, וחלקם אף נדבקו

פרשייה תמוהה בבית ספר יסודי בבאר שבע: חשיפה של "רדיו דרום", גילתה שלקראת סוף שנת הלימודים התגלה בבית הספר "אשכול" בעיר, כי השרת חלה במחלת השחפת. בית הספר בחר שלא ליידע את ההורים על עובדת מחלתו של השרת, אך הוא כן יידע את המורים, ושלח אותם להיבדק. בבדיקה התברר כי כמה מהם אכן נושאים את החיידק. בינתיים הסתיימה שנת הלימודים וההורים טרם קיבלו כל מידע או הודעה בנושא. בכלל, כל הפרטים הללו התגלו לגלית, אימא לילדה הלומדת בבית הספר, באמצעות כמה מחברותיה המועסקות בו כמורות.

למרות פניות חוזרות של ההורים, טרם אישר בית הספר את עובדת מחלתו של השרת או הדריך את ההורים כיצד עליהם לנהוג. לאחר שיו"ר ועד ההורים בבית הספר פנה למשרד הבריאות נמסר לו כי "אין חשש שהילדים נדבקו, מכיוון שהם לא באו במגע ישיר וממושך עם החולה".

ממשרד החינוך נמסר לוואלה! חדשות, כי "כל הטיפול במקרי שחפת נמצא באחריות משרד הבריאות". לדבריהם, מיד עם היוודע החשש למחלת השחפת דיווחה מנהלת בית הספר ללשכת הבריאות בבאר שבע ופעלה בתיאום מלא איתם ועם אגף החינוך בעירייה. יודגש כי בית הספר פעל על פי הנחיות משרד הבריאות שקבעו מי צריך להיבדק, ובהנחיית משרד הבריאות שלא ליידע את ההורים".

במשרד הבריאות אמרו לוואלה! חדשות כי "מפאת חיסיון רפואי אין אנו חושפים ככלל את פרטיו של חולה כזה או אחר". לדבריהם, "מרגע היוודע דבר המחלה נפתחה בלשכת הבריאות המחוזית חקירה אפידמיולוגית שמטרתה לבדוק מי בא במגע ממושך עם החולה ואנשים שנחשדו בקשר הדוק ובמגע ממושך עם החולה הוזמנו לבדיקה". כמו כן, אמרו שם כי הוחלט לפתוח ביום שלישי הקרוב, בין השעות 9:00 ל-12:00, מוקד של לשכת הבריאות המחוזית במטרה להשיב על שאלות של הורים מודאגים. ההורים יוכלו גם להגיע פיזית ללשכה ולקבל מידע בנושא.

עם זאת, במשרד הבריאות סירבו להגדיר מהו "מגע ממושך" או "קשר הדוק" עם חולה שחפת, וכן בחרו שם שלא להתייחס לשאלה מדוע נפתח מוקד המידע הזה רק כמה שבועות לאחר שנפוצה השמועה בנושא והעניין נחשף בתקשורת.

מחלת השחפת מוגדרת כאחת מהסיבות הנפוצות ביותר למוות בכל הגילאים ברחבי העולם. 95% ממקרי השחפת מופיעים בארצות מתפתחות. מספר המקרים החדשים בשנה הוא כ-8 מיליון, ומקרי המוות לשנה בעולם כולו משחפת מוערכים ב-3 מיליון, 7% מן התמותה בעולם. מקרה אחד למאה ממקרים אלו הוא שחפת שעמידה לטיפול תרופתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully