וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל התנערה מהסכם לשחרור שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.7.2009 / 9:16

עיתון סעודי מדווח, כי מצרים סיימה כבר לפני חודשיים לגבש עסקה לשחרור שליט, אולם חגי הדס ניסה להפחית את מספר האסירים. "ביקשנו לקבוע מועד להסכם אך הוא מתחמק"

"מצרים סיימה כבר לפני חודשיים לגבש עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט תמורת שחרור 1,100 אסירים פלסטינים ומה שנותר כעת הוא רק חתימה של ישראל וחמאס" – כך אמר בסוף השבוע מקור מצרי המוגדר 'מהימן' לעיתון סעודי. המקור אמר כי מצרים סבורה שמטרת ביקורו השבוע של השליח הישראלי למשא ומתן לשחרור שליט, חגי הדס, במצרים הייתה "ניסיון לגרוף הישגים נוספים בעסקה".

המקור הוסיף כי מצרים חשה כי ממשלת ישראל אינה רצינית בכוונתה לסיים את עסקת שליט. "אין כל שינוי בעסקה, היא נותרה כפי שהיא ולפיה שליט ישוחרר בשני שלבים: בשלב הראשון הוא יועבר למצרים תמורת שחרור 450 אסירים פלסטינים ובשלב השני הוא יועבר לישראל במקביל לשחרור 650 אסירים נוספים", אמר.

על פי המקור, במהלך ביקורו במצרים ביקש חגי הדס לגרש לחו"ל 300 אסירים מתוך 450 שישוחררו בטענה שמדובר באסירים עם דם של ישראלים חפים מפשע על ידיהם. "הדס ניסה להתנער מההסכם העקרוני לשחרר 1,100 אסירים פלסטינים תמורת שליט וניסה להפחית את מספר האסירים ל-1,000 בלבד", אמר. "בנוסף אמר כי ישראל אינה מוכנה לשחרר 40 אסירים מתוך רשימת 450 האסירים של חמאס".

המקור אמר כי ההסכם לשחרור שליט, שגיבשה מצרים, מוכן כבר יותר מחודשיים "אולם חגי הדס מבקש כל הזמן להתייעץ עם ממשלת ישראל. ביקשנו ממנו יותר מפעם לקבוע מועד לחתום על ההסכם אולם הוא מתחמק". המקור הבהיר כי מצרים דוחה את כל הדרישות הישראליות החדשות הנוגעות לגירוש אסירים ולהפחתת מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully