וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנה של 'אמא טליבאן': "תמיד הרגשתי אשם"

עדי שמחוביץ

19.7.2009 / 12:33

בית המשפט הרשיע את האם בהתעללות ב-12 מילדיה שמנשכה כ-25 שנה. מסכת ההתעללות כללה הכאה באמצעות כלים, חגורות וכבלים. אחד הבנים: "תמיד הלכתי עם מצפון שאני ילד רע"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (ראשון) אם על התעללות בששה מתוך 12 ילדיה. הפרשה שבה מואשמים האם ובעלה, זכתה לכינוי "אמא טליבאן" בעקבות מנהגיה של האם החרדית, שעוטה על גופה בגדים המונעים כמעט לחלוטין את חשיפת זהותה החיצונית. גם האב שהואשם בפרשה הורשע היום בהתעללות ובאי דיווח על התעללות.

האם, שעל פי עדויות הילדים התעללה בהם המשך 25 שנה, הורשעה בלפחות 25 עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות וב-3 עבירות של התעללות. האב הורשע בלפחות 10 עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, ב-3 עבירות של התעללות וב-3 עבירות של הפרת חובת דיווח.

"הרושם המצטבר מקריאת הודעותיה של הנאשמת במשטרה", כתבה השופטת נאוה בן אור בהכרעת הדין, "כי המדובר באישה מניפולטיבית, המצליחה לגייס טענות מטענות שונות כדי להדוף שאלות קשות של החוקרים ולשקר תוך ניסיון להמעיט מחומרתם של מעשיה השונים".

"תמיד הלכתי עם מצפון שאני ילד רע. שאני חוטא, ואני תמיד זוכר שאתה נמצא באיזה סיטואציה כזו של עונש", נכתב בעדותו של אחד הילדים, "אז אם שבוע אחד אתה יוצא מהסיטואציה הזו, אח שלך נמצא בה, והשגרה הזו כל הזמן קיימת".

"הנאשמת נהגה להכותו באמצעות מקל"

במהלך המשפט נשלחה האם לבדיקה פסיכיאטרית לפי בקשת באי כוחה. באותו שלב הוחלפו סנגוריה והטענה העיקרית הייתה כי לאחר שנולד בנם הסובל מפיגור שכלי התפתחה אצל הם מחלת נפש ועל כן אין היא כשירה לעמוד לדין. כמו כן, נטען כי מחלת הנפש גרמה לאם לחוסר יכולת להימנע מהמעשים המיוחסים לה כלפי ילדיה.

בנוגע לאחד מבניה, צוין בכתב האישום כי "הנאשמת נהגה להכותו בין היתר באמצעות מקל, חגורה, מערוך או כבל חשמל. כאשר חשבה כי בנה איחר לחזור לביתו, נעלה האם את דלת הבית והוא נאלץ לישון מחוץ לבית". עוד צוין בכתב האישום בנוגע לבן כי "במקרה אחד כיבתה הנאשמת גפרור על חזהו של הבן. על מנת שלא ישחק כדורגל, שפכה הנאשמת אקונומיקה על כפפות שוער שהיו לו". יש לציין כי במהלך המשפט, טענו ילדיה של האם בעדותם כי מקומה אינו מאחורי סורג ובריח.

הפרשה התפוצצה בחודש מרץ 2008, לאחר ששכנים התלוננו במשטרה על צעקות של ילד שנשמעות מביתה של האם. לאחר מכן נחשפה מסכת התעללות קשה ומתמשכת של האם בילדיה. כתב האישום נגד האם ובעלה גולל מסכת התעללות שנמשכה תשע שנים. בין היתר, האם נהגה להכות את ילדיה נמרצות באמצעות כלים שהיו בבית ולהצליף בהם בחגורות ובכבלים.

עוד עלה מכתב האישום כי בהזדמנויות שונות, נהגה האם לנעול את ילדיה מחוץ לבית כאשר אלה לא ביצעו את בקשותיה. בחקירתה במשטרה טענה האם כי מדובר בשיטות חינוך. על פי כתב האישום, "באחד המקרים הטיחה האם את אחת מבנותיה לעבר שיש במטבח וגרמה לה לחבלה בפניה. כמו כן נהגה האם להעיר את בתה לעיתים על ידי שפיכת מים ובמקרה מסוים, אף גזרה האם את שיערה של בתה כעונש".

עדכון ראשון: 10:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully